Publicerat
Kategori: Novell

Spegeln

Jag stirrar in i spegeln. Tomma ögon stirrar tillbaka.
All denna tid, har jag levt i en dröm, nu ångrar jag att jag vaknade.
Ursinnigt tar jag upp en porslinskatt som prydligt står på skrivbordet och kastar rätt in i spegeln.
När porslinskatten träffar golvet kraschar det underbart. Men spegeln får bara några sprickor. Jag tar upp en till katt och kastar den med. Ännu en gång kraschar det underbar, men spegeln får bara några fler sprickor. Jag går omkring i rummet och letar efter något hårt. Hårt och tungt, som man kan förstöra med. Då får jag syn på hammaren som ligger på golvet. Hammaren. Kan det bli bättre? Mamma har inte orkat ta ner den i källaren, sen hon satte upp mina tavlor.
Jag slår till spegeln om och om igen. Skärvorna flyger och tillslut står jag där andfådd med massa bitar av den fula spegeln vid fötterna. Jag sätter mig ner bland bitarna och gråter. Låter tårarna jag gömt undan så länge bara rinna.
Tar upp en vass bit och skär i armen. Tömmer mig på blod. Blod förgiftat av ilskan och sorgen. Glasbiten blir röd och så även golvet. Jag tittar förälskat på blodet som rinner. Rinner längst min ärriga arm.
Finns det något vackrare?

Skriven av: Ida

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren