Publicerat
Kategori: Novell

Spöken & Mullor

Ja hittade en sida, där man kunde bygga sina små hus. O sen måla dem med målarfärg, gröna, blåa, röda, gula, turkosa, rosa, lila...

Men så kommer det spöken ur el-ledningarna! Men de måste betala entre-avgift, för de har fått betalningsanmärkningar, så de får inga banklån. Då de inte har några pengar, så har spökena har plankat på tuben!

Men egentligen är spöken ganska tråkiga, för de synns ju inte!

Men sen, när man skall koka kaffe i sina nymålade hus, ja då har kaffefiltren förvandlats till tvättsvampar! Fast då lägger man in svamparna i microvågsugnen, så att de förvandlas till radioaktiva stenar. O av dem så kan man bygga sig en egen kärnreaktor i badrummet, och därmed få sin egen elektricitet. Då kan inte spökena ta sig in via el-ledningarna.

Men är man oförsiktig, ja då kommer det ut zombies från mobiltelefonen! Men bara om man har Comviq kontant. O zombiesarna, dom gömmer sig i tomma ölburkar, så då får man gå och panta dessa, så att zombiesarna mosas i pant-automaten. För pant-pengarna kan man sen köpa t.ex pålägg till sina smörgåsar, ost, skinka, leverpastej, sallad o mycket annat.

Men tvingas man leva på pantpengar, ja då har man inte råd att betala sin vatten-räkning! Så de stänger av vattnet, o därmed kylvattnet till sin kärnreaktor... Då får man en härdsmälta i badrummet utan dess like!

Då exploderar hela huset, o man får leta upp en ny sida, för att bygga sina små hus på...

Sen kommer Mulla Omar på sin flygande matta, för att sno uran till talibanerna. Men då får han fel på blinkersarna på mattan, så han måste nödlanda för att ta in på verkstad. Där kommer det fram att han inte har behörighet för att flyga matta! Så han måste promenera resten av biten.

På vägen hittar han en stege, som går ända upp till himlen... Där upp trodde han att han skulle träffa Mohammed, men Mohammed hade blivit vräkt för han hade inte heller betalat hyreskontraktet. Men där fanns i alla fall 72 jungfruer, fast Mulla Omar hade sprängt av snoppen i en neutronbombsolycka, så han hade ingen användning för dem. Så han klättrade ner igen, och promenerade in på närmaste systembolag, och köpte 12 st folköl. Sen blev han så full så han började hallucinera!

Han hallucinerade fram ett godståg med diesel-lok, som han skulle köra till Eslöv med. Men så slängde sig två deprimerade socialdemokrater sig framför tåget (för att de inte vann valet)! Så, Mulla Omar blev så chockad o ledsen, så han fick läggas in på psyket!

På psyket fanns det många lustiga människor, en som fick en tvångströja på sig, samt en spruta med spruta med virus i! Sen växte han o blev muterad av virusen, till en varulv!

Så sprang han ut mot skogen, men han inte långt, förrän han blev överkörd av en gaffeltruck, lastad med tegelstenar, på väg att bygga upp de små husen med!

Så går det runt, runt, runt, o runt!

SLUT!

PS. Diesel-loket släppte ändå ut för mycket koldioxid, så det hade ändå fått körförbud!

Skriven av: Richard

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren