Publicerat
Kategori: Novell

Spökhästen

SPÖKHÄSTEN
-Det var en gång en flicka som red över en älv med sin häst...
Det var aldrig roligt när mormor berätta sagor om hästar tyckte Elisabet.-hästen flickan red på var ett svart arabiskt fullblod... fortsatte mormor.-men dom båda åkte med strömen.och än i dag när man ska gå över denna älv kan man se dom spolas iväg.sa mormor.-nej nu ska jag gå och lägga mig.sa elisabet.I samma sekund kom elisabets mamma in.-jag hörde allt ihop.måste du berätta skräck historier för Rasmus på kvällen???????fågade mamman. Nästa morgon skulle elisabet på sin morgon promenad sen såg hon en älv.hon tänkte:jag kanske ska försöka gå över????när hon hade kommit halv vägs över älven kände hon att hon drogs med strömen.hon skrek men ingen hörde henne sen såg hon ett vattenfall.precis när hon hon åkre ner i vattenfallet grep någon tag i hennes jacka.hon vände sig om och så honom.ett svart arabiskt fullblod!trots att var kolsvart kunde man ändå se igenom honom!!!!han var en spökhäst!!!!!!!!!!!!!!!med blöta kläder satt hon på marken när hon väde sig om var han borta!hon fick aldrig se honom mer men i bland ser hon en och annan skugga.


SLUT!

Skriven av: johanna

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren