Publicerat
Kategori: Novell

Stall drömmen

Stall drömmen.

Alice skynda så du inte kommer försent till stallet. 'Ja, är snart klar!' Alice rusar nerför trappan och letar upp sin hjälm i hallen. Sedan springer hon ut till bilen. Sedan åker dem till stall 'helpless'. Hon skyndar in i stallet och kollar vilken häst hon ska ha. Hon ska ha Pebbles en vit connemara som är jätte pigg. Hennes ridlärare Maggan (margareth) kommer fram till henne. 'Du vet väl Att Pebbles går lektion!?'
Alice väntar tills deras lektion börjar. Hon går in till mitten med Pebbles och sedan spänner hon sadelgjorden. Hon sätter foten i stigbygeln och häver sig upp i sadeln.
'Gå fram i skritt...Och smacka på i trav. Ridlätt. Nu tar vi en galopp sen räcker det för idag.' Alice sitter av och lämnar över Pebbles till Amanda som ska rida henne i lektionen efter.

När dem kommer fram så äter Alice middag. 'Imorgon är det ju din födelsedag! Hjälp! nu vart jag stressad! vad önskar du dig?' frågar Alices mamma Petra plötsligt.
'En häst!' svarar Alice snabbt. Klockan 22,30 går Alice och sover.

'Grattis'
Alice reser sig hastigt och kollar sig omkring. 'Kolla ut genom fönstret!' Alice ser en vacker grå arab stå med högt huvud ute på baksidan av huset. 'Äntligen En egen häst!' Álice springer ut till baksidan där hästen står. 'Han heter Plus!' 'Wow vad han är vacker! Och...Han är min!

SLUT

Skriven av: Erris

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren