Publicerat
Kategori: Novell

Svenska A novell?

Okänt namn
Han sitter i en korridor på skolan där de bor, han försöker att inte se så ensam ut som han känner sig.
Plötsligt sätter sig någon bredvid honom och börjar frivilligt prata med honom, det var en ung och vacker flicka, hon frågar honom vad han heter, och skrattar lite när hon inser att dom har klibbat fast sig i ett rosa tuggummi, helt omedveten om att hon sitter bredvid sin tvillingbror.
De pratar och missar helt att alla andra försvinner in i sina rum och att det för länge sen skulle varit i säng för natten.
De pratar, skrattar, gråter och häpnas över hur lilka de är varndra, trots att de är uppväxta i helt olika mijöer. De har liknande sätt att tänka och reagera.
Efter många om och men kommer de in på "hålet" som båda känner, men som ingen kan göra nåt åt.
Hon kommer att tänka på att hon inte känt något hål sen hon först såg honom,
kanske är det han som fattas mig undrar hon.
Han sitter kvar i samma position som för flera timmar sen, helt förundrad över att denna vackra tjej pratar med honom, som den mest naturliga sak i världen, förvånas över sig själv för att han vågar vara så öppen som han är, att han vågar prata om jobbiga saker, om skolan, om föräldrarna, syskonen, om hundarna och om hålet, som han går in genom...

Skriven av: inisch

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren