Publicerat
Kategori: Novell

Tänk på vad du ger dig in i!

Jag hade precis somnat och börjat komma in i drömmarnas land, när jag plötsligt ryckte till av ett högt ljud. Det var min mobil som ringde på högsta volymen, när jag fattade att det var mobilen så svarade jag Anna ganska nyvaket till svar fick jag höra Hej det är Thomas. Jag fattade inget och la bara på. Efter några minuter ringde det igen och jag fick höra samma röst i telefonen igen men den här gången var rösten annorlunda, det var den vackraste rösten jag någonsin hade hört och jag pratade med killen i telefonen en väldigt lång stund.
När jag sedan skulle försöka somna igen så kunde jag inte utan jag låg bara och tänkte på att jag hade blivigt kär. Jag hade ingen aning om vem han var eller hur han hade fått tag på mitt nummer. Det ända jag visste var att han hete Thomas och var 17 år, plus att han hade den vackraste rösten i världen.

Dagen därpå sökte min bästa kompis Angelica upp mig och berättade att hon hade gett ut mitt nummer till en kille som hete Thomas för att hon själv inte vågat prata med honom. I den stunden fattade jag allt. Thomas hade sagt att han tyckte jag var snygg, men han hade aldrig sett ett kort på mig utan Angelica hade skickat en bild på sig själv. Så han trodde jag var Angelica och att jag såg ut som henne.
Angelica vill att jag skulle fortsätta prata med Thomas men spela henne, så hon sedan skulle våga prata med honom och till sist våga träffa honom. Hon sa att hon inte vågade prata med honom än för att hon gillade honom så mycket. Gillade honom? Allt hon gillade med Thomas var hans utseende hon kände ju honom inte. Hon sa också att vi var tvungna att fortsätta spela eftersom han redan trodde jag var Angelica och hon lovade att hon skulle förklara allt för honom när dom skulle träffas. Så dum som ja var gick jag med på att spela för några veckor för jag själv tyckte ju om Thomas.

Efter en vecka ringde han igen och jag började spela Angelica på utsidan men på insidan kunde jag bara vara mig själv. Den gången han ringde mig pratade vi en hel natt och jag började verkligen lära känna honom och han mig även om han trodde jag var någon annan.
När jag la på den natten så hade jag fastnat ännu mer för Thomas och det var det som inte fick hände och han sa själv att han började gilla mig.
Så fortsatte det i flera månader vi blev kära i varandra genom telefonen, vi sa till och med att vi älskade varandra. Visst han ville träffa mig hela tiden men jag hade alltid en ursäkt för jag kunde inte träffa honom jag var ju inte Angelica på utsidan utan jag var bara Anna. Fast jag alltid sa att jag inte kunde träffa honom så höll han sig kvar till mig för han trodde verkligen på att vi skulle kunna ha ett toppen förhållande. Angelica brydde sig inte längre om Thomas hon sa att jag kunde ta honom. Jag hade honom redan men sanningen var inte framme och jag vågade inte berätta den, eftersom det fanns så många lögner och jag visste att jag skulle mista honom om jag berättade sanningen.

Efter 6 månader gick inte hemligheten att hålla längre. En dag ringde Thomas hem till mig och frågade efter mig men jag var inte hemma. Jag hade sagt till honom att jag skulle vara hemma men det var jag inte. Så då började Thomas och min mamma prata om mig och då kom det upp flera saker som inte stämde in på mig utan allt stämde in på Angelica. Jag kom hem och min mamma började skrika på mig att jag ljugit och fört en kille bakom ”ljuset”.
Jag fick förklara allt men det jobbigaste var att förklara för Thomas, han fick en stor chock när han egentligen var kör i två tjejer. Han fattade ingenting men på nått sätt kunde han förlåta mig för han älskade mig så mycket och gav mig en ny chans. Han ville träffa den riktiga Anna som hade den finaste insidan han visste om, och såklart han skulle få träffa mig.

Dagen kom och jag träffade honom vid T-centralen, vi båda blev chockade och betedde oss konstigt. Det var en så konstig spänning mellan oss som inte gick och förklara. Han sa att han fick en chock när han såg mig och att han började tänka på allt jag gjort mot honom, han sa att vi skulle gå lugnt fram och kanske bara vara vänner. Jag själv ville mer än bara vara vän med honom men jag visste inom mig att han förtjänade en bättre tjej. Vi pratade samma kväll på telefonen och då var allt mycket konstigare så vi sa att vi skulle höras om två dagar.
Men han hörde aldrig av sig och nu har det gått en vecka snart så jag tror inte han vill ha mig. Jag förstår honom men jag hatar att gå i ovishet och inte veta hur han verkligen ville ha de, fast jag vet att han håller på med andra tjejer och jag hoppas han hittar den rätta för jag är inte den rätta för honom. Jag själv kommer alltid ha honom i mitt hjärta och av allt detta har jag lärt mig en stor läxa!



Skriven av: Anna

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren