Publicerat
Kategori: Novell

Tchangs röst

En tonårspojkes tragedi som aldrig tar slut…

Jag känner mig så ensam, så ensam att jag vill bara dö. Jag kan aldrig förstå vilket eländigt mitt liv måste fortgå, det är som om jag blir straffad för ingenting, karma följer mig tragedi till tragedi, jag redan förlorat så mycket att jag inte kan förstå.
Jag saknar min mamma så oändligt mycket, jag älskar henne, hon var den som gav mig så mycket kärlek som ingen annan i min familj gjort.
Varje natt, tvingas hon utstå mitt lidande för att min styvfar våldför mig, varje steg han tar, darrar mitt hjärta av skräck, varje natt ber jag om att få dö, döden verkar mycket bättre plats för mig, än att ständigt lida.
Varje natt som min styvfar tar och förstör min kropp, faller jag återigen i bitar, jag kan lika gärna vara död, för jag har ingen värdighet, har aldrig haft det och att få det verkar omöjligt, för jag är en förbannelse, sedan jag föds, en skam för att jag inte likna min fars släkt, utan min mors.
När jag var blott 13år, förvärrades mitt liv, styvfar blev alltmer grymmare med sexuellt våld, både mot min mor och mig, han isolerade mig ännu mer och ville sen gifta bort mig en ung flicka, fast barnäktenskap var olagligt för länge sen.
Men en dag såg jag en ung man, han var lång, välklädd och ljus, en vit man, men han var någon mer än vit man, hans ljusblåa ögon och trevliga ansikte, gav mig en stark känsla, jag blev förälskad i ögonkastet, jag som var pojke, förälskade mig i en äldre kille.
Han kom fram till mig, i det ögonblicket, ville jag hålla om honom och kyssa honom, han tog min hand och presenterade sig, hans namn var Tintin, 16år och var fransman, jag som kunde franska, talade med honom och jag för säkerhetsskull ljög att jag var 15år och låtsades vara flicka ett tag, men han genomskådade mig, men det spelade ingen roll. Tintin var äntligen del av mitt liv, en man jag lärde känna, jag var så kär att jag allt oftare dagdrömde honom både i skola och i hemmet, vare sig när styvfar slog mig, så gav mina tankar åt honom.
Jag rymde ofta bara för att träffa honom, själv var han katolik och hade stark förstålelse för min rädsla att avslöja för mina föräldrar och Tintin nöjde sig ofta med att bjuda mig i stan och jag som inte vågade vara så nära människor, höll om honom varmt och följde med äventyret.
En kväll, de mest intimaste stunderna, tog han mig hem till honom på lägenhet eftersom han ville så gärna stanna kvar i Hongkong, eftersom jag var äntligen en mening för honom.
Han berättade om sin tvillingbror, sin italienska mor och fransk far som inte brydde sig om sin familj och Tintin berättade om att han rymde allt oftare och reste överallt i världen för att slippa sin familj.
Jag fascinerades starkt och viskade att jag älskade honom, han kysste mig passionerad, när jag sa de orden och drog av alla mina kläder, av alla dessa år jag utsattes för sexuellt övergrepp, så lyckades jag äntligen älska honom både sensuellt och sexuellt, jag gav mig hän åt honom och smekte hans vältränade tvättbrygga.
Han var så öm mot mig att han höll om mig i famnen innan han satte in stången på min bak och det gjorde inte längre ont, jag var för upphetsad för att känna något.
Det kändes onormalt för mig som 13åring, men min barndom var förstörd för länge sen och allt jag ville ha, var kärlek och ömhet som jag förlorade.
Tintin gav mitt förtroende tillbaka och jag litade honom blint, när han var färdig, så lag jag tätt intill honom med mina lysande ögon och hans ljusa händer strök mitt hår och gav mig en djup, underbar sömn, den första natten på länge, kunde jag somna, utan rädsla och mardrömmar.
Jag visste mycket väl vad som skulle hända mig om jag inte kom hem, men sanningen var att jag brydde mig inte längre, jag brydde om min kärlek och tillit, det spelade ingen roll hur mycket min styvfar än straffade mig, jag fortsatte, trots allt hårdare övervakning rymma hemifrån.
Tintin var mitt liv, jag älskade honom och han stannade kvar ytterligare tre månader till, när min styvfar oftast var på genomresa, tillät jag min älskade att komma hem till mig, min mor var inget hot eftersom hon var väldigt glad att jag tog hit någon vän och hon struntade i vilken hudfärg, mina kompisar hade.
Men en dag, tog den underbara tiden slut, helt oväntat och oförberedd, det var en natt som Tintin hade tänkt sova över hos mig eftersom mor trodde nog att det skulle dröja innan min styvfar kom hem.
När han sov vid min sida och jag smekte hans bröst och kysste honom, öppnades dörren och ljuset bländade oss, när jag tvingades titta upp, så var det min styvfar som stod där, helt chockad tillsammans med ett par tjänarna och Tintin reste sig upp och försökte förklara sig.
Men det var försent, männen attackerade honom våldsamt och jag var väldigt förtvivlad och försökte rädda Tintin, men föga framgång och till slut så slängdes han från porten och mor kom till undersättning och höll hårt om mig.
Jag snyftade och sade att jag älskade honom, medan mor var tyst och försökte hålla ifrån sig, då kom styvfar med läderrem och befallde mor att flytta på sig, men det här gången vägrade hon.
Mor bestämde sig att skydda mig nu, hon ville inte att styvfar skulle skada mig mer, hon hade fått nog, då började han slå henne hårt och använde knytnävarna, men hon höll fast om mig och släppte inte taget.
Så kom styvfar emellan och rykte mor ifrån mig våldsamt och började sparka hårt på henne, flera gånger och rev av hennes klänning och våldförde sig på henne, mitt framför mina ögon, tvingades jag se på med förtvivlan.
Plötsligt hoppade han på mig och slog mig hårt med livremmen och jag skrek som ett djur, sedan kände jag enorma kuken i min stjärt och det var smärtsammaste jag hade fått känna och som straff, blev jag inlåst i ett mörkt rum på flera veckor utan att ens få höra min mors röst.
Under veckorna hörde jag ingenting från Tintin, jag var så orolig av saknad att jag nära hamnade i sammanbrott, jag åt ingenting och slarvade med läxorna, jag förlorade förmåga att tala, utan blev snabbt hackkyckling i skola och blev svårmobbad och den där privatskolan fick order av min far att övervaka mig i millimeter och jag blev ännu mer retad av skolkamraterna som kunde komma och gå när dom ville.
Men en dag, då över en månad gick, såg jag Tintin igen utanför skolan, jag började springa mot honom, mot skolporten och viskade hest: ”Tintin… det är du!”
Men Tintins ansikte var förändrad och sa: ”Hej Tchang, anledningen jag kom, var för att ta farväl för jag måste ge mig av från Hongkong.”
”Men varför?? Tänker du också lämna mig ensam!?” frågade jag förtvivlad.
”Tchang, försök att förstå, jag fick veta från din mor att du inte alls var 15år, snarare 13år och det är därför din styvfar är så rasande på mig. Du är bara ett barn! Därför lämnar jag dig, innan myndigheterna kan straffa mig.” förklarade han.
”Men du är den enda jag har lärt mig att älska, gå inte ifrån mig! Låt mig få följa med! Jag vill också resa runt i världen, jag gör allt, jag har pengar, vi kan klara oss…” försökte jag, men blev snabbt avbruten av Tintin.
Han sa: ”Nej, jag kan inte. Du skulle klara av det, jag är så ledsen, men jag kan inte ta hand om dig. Du är bara ett barn, jag vill inte förlora min moral, snälla Tchang. Låt mig få gå, om du inte gör det, kommer vi att ännu mer utsättas för fara. Snälla, förlåt mig, men jag måste flyga härifrån.”
”Kommer du tillbaka snart igen?” frågade jag.
”Jag tror inte det, Tchang… jag är rädd för det.” svarade han.
”Men jag älskar dig!” skrek jag högt.
”Jag är ledsen, men jag kan inte. Lagen tillåter inte det här, farväl…”
”NEJ TINTIN!! GÅ INTE!! SNÄLLA!! JAG BER DIG!! TINTIN! KOM TILLBAKA!” Skrek jag förtvivlad, men han vände sig om, utan att ens se åt mig för sista gången, men jag fortsatte att skrika tills jag inte ens hade någon röst kvar och enbart förtvivlan fanns.
Sen dess, hörde jag aldrig mer av honom och fick lida ytterligare två år i min hemstad Hongkong, jag kände mig aldrig mer detsamma och blev alltmer isolerad, jag hade inga vänner, ingenting.
Jag hade så svårt för att säga någonting, utan att jag riskerade att få stryk och jag var ständigt uppe med studier.

I USA må jag vara fri från min styvfar, men inte från mardrömmar som påverkar mig, jag utsätter mig för fara på andra sida av klotet, det känns som om jag aldrig finner frid.
I internatskola, blev jag våldtagen av en japan som visar sig vara från maffian och är okänt hallick och äger alla illegala företag som gäller droger, prostitution och pedofili. Japanen valde mig som offer, han såg mig rakt som perfekt offer, ja, han visste allt om mig innan jag ens lämnade Hongkong, min styvfar sålde mig till honom, jag var redan slav från början och förväntades att vara det i USA.
Japanen behandlade mig som smuts, jag var inte värt någonting och skrek rasistiska och obscena ord till mig, samtidigt som han slår och våldtar mig, han ägde mig verkligen mycket väl som han våldförde sina egna barn och mördade en av dem.
Jag såg även pojkar och flickor som våldtogs brutalt, jag ville bara kräkas, allra mest att se småbarn offras, fick mig att känna skam, att inte kunna rädda dom, att vara dålig människa.
Varje dag ser jag deras lidande som om det aldrig tar slut, jag rymmer långt borta från New York och tog mig till Los Angeles med mödande äventyr, den längsta resan eftersom jag aldrig hade varit utanför världen.
Jag åkte buss i början, men tvingades av ekonomiskt skäl ta skjuts av främlingarna, en del var snälla nog att hjälpa, men de andra ville ha sex med mig och en försökte verkligen våldta mig när jag var så nära framme Los Angeles, fast jag hann rymma, men förlorade pengarna.
Jag levde som gatubarn ett tag, men för att klara sig, tvingades jag att prostituera mig som dragqueen, jag var en än gång slav, mot min vilja hos en barnbordell där flickor och pojkar såldes och behandlades som djur, ingen nåd, ingen pardon, lydnaden var det som gällde bland de vidriga hallickar, de flesta var män med juveler och pälsar.
Jag var en gång gäst bland lyxiga dragqueen och jag såldes dyrt eftersom jag var mycket ung, flickaktig och attraktiv, jag såg inte ett dugg som pojke, fastän jag blev alltmer magrare och smutsigare, jag hade ingen ork att ens ta bad.
Ibland tvingades jag duscha med en kund, vilket gav mig panik, jag tvingades under duschen att ha oralsex.
En dag låg jag på gatan och grät, medan regnet forsade, jag hade i de sista timmarna tänkt på att begå självmord, tills någon kom och stod mitt mot mig, det var en ung kvinna som var någorlunda längre än jag och hon skräckte handen och bad om att få hjälpa mig.
En ung kvinna med svart hår med allvarligt vackert ansikte ville hjälpa mig, själv hade jag förlorat så mycket hopp, men gav henne en chans och följde med henne hem.
Sen dess så hade de blivit mitt hem och hon hette Azar som brukade hjälpa tonåringar i liknade situationer, en av de flickorna fann jag kärlek, Marshanje.
Jag träffade henne ett tag innan hon födde sitt första barn, hon var bara 15år och bortgift sedan nio månader tillbaka, men jag hjälpte henne att rymma och gömma henne från brutala maken.
Marshanje och jag blev snart ihop i två år, de första månaderna var svårt eftersom vi var unga och skulle ta hand om barnet som inte ens var min, men hon var ändå min ögonsten, Anila.
Vårt förhållande visar sig vara mycket stormigt, de ena gången kunde vi älska varandra, den andra gången kunde vi bara bråka.
När Marshanje började skola igen och lät skaffa barnvakten, så började hon snart återanpassa sig i samhälle och skaffade vänner, även om hon inte kunde ha samma lediga tid som andra tjejerna i hennes ålder.
Hon var oftast trött och irriterad, när hon var väldigt rasande över något, gick det allt över mot mig, fastän jag oftast var oskyldig och vi bråkade, Azar fick dela på oss oftast. Några veckor gick och snart fick jag brev från min lillasyster Shing-Li som skulle flytta hit från San Fransisco, min riktiga far hade hört att jag rymde hit och då skickade han bort Shing-Li eftersom hon hade på de senaste åren bråkat med vår far.
Azar lät Shing-Li flytta in och vi blev fem i familjen, jag var den ende mannen i huset, trots det, så var det Azar som bestämde.
Shing-Li blev ändå vårt ljuspunkt, hon älskade småbarn och tog mer än gärna om Anila, sanningen var att hon hade mer känslan för Anila än vad hon har känslor för mig eller Marshanje.
Azar hade hon störst förtroende för och båda var rätt lika varandra.
Men ju oftare Admir besökte hos oss, blev tillvaro svårare, dels för att jag inte blev lämnad ifred och att han misstrodde mig städigt och var svartsjuk, inte nog med det, Marshanje berättade senare att Armane var fadern till Anila, inte Babou.
Att Armane var fadern, gjorde mig galen av sorg och svartsjuka, jag hade alltid misstrott Armane dels för att han var Marshanjes föredetting och dels för att han var oansvarig playboy och att han var lillebror till Admir.
Anila var alltså blodsband till familjen Dadjour och det gjorde att mitt förhållande till Marshanje i grad försämrades, när Armane och hans familj allt oftare ville hjälpa henne och Anila med försörjningen.
Jag kunde aldrig acceptera att Armane skulle ha ansvar för Anila, det var snarast jag som skulle vara flickans pappa och ingen annans.
En gång bråkade jag rejält med Armane i skolan som slutade med att jag gav honom en snyting, egentligen avskydde jag våld, men allting skulle förstöra mitt liv, särskilt om det gällde min familj, kunde jag vara så fruktansvärt hänsynslös.
Jag stack allt oftare hemifrån och tog inte kontakt med familjen i flera dagar, jag bosatte mig ibland hos Joe, min bästa vän, han var en av de få vänner som jag helt litade på och att hans afrikanska familj var alltid gästvänliga.
Men en dag kom att förändra mitt liv, när jag gick till skolan som vanligt och alla hade suttit på skolbänken och så kom en ung flicka som var ny i klassen, hon var helt olik andra flickor, hennes långa hår av flätade och håret var svart och lockigt, hon såg mycket mager ut.
Dessutom så gick hon i en väldigt lång kjol och bar en ljusblå blus, man jag märkte genast att hon inte var amerikan, utan nyanländ utlänning från något fattigt land.
Hon hette Darya, flickan som skulle förändra livet, namnet Darya som betydde hav på persiska och att hon föddes en plats mellan berg och hav, många hånade henne från början, bara jag såg henne medlidande.
Det var då jag skulle hitta frälsare och bästa vän för livet, för hon kunde se, förstå och känna lidande genom mig, hon var ett ljus, jag kunde aldrig släppa ögonen ifrån henne, men jag tvingade mig själv att uppföra mig och inte bete mig oanständig, jag var ju ihop med Marshanje då.
På den tiden visste jag inte riktig hur man gjorde slut med gammalt förhållande, som väl när jag uppfostrades var skilsmässan otänkbart, man förväntade sig att vara tillsammans resten av livet.
Därför vågade inte mamma lämna Honom för att det aldrig var på tal om att lämna mannen, för då skulle hon få förbannelse och bli betraktad som en häxa, enligt denna sekt vi var medlemmar i.
Darya själv var muslim och mycket undergiven, hon var mycket blyg och hade dåligt självkänsla, jag insåg att jag också var en trasig själ och behövde någon att dela med både fysisk och psykiskt.
Dåliga nyheter var att hon blev förföljd av Wilhelm, en tysk kille som hade tendens att vara våldsam och hade mycket dåligt rykte som son till en av de farligaste nazistledarna i Europa.
Jag såg hennes rädsla för honom, men vågade aldrig säga nej till honom, för gjorde hon det, kunde han ställa massa korsförhör och utsätta henne för värre terror, jag märkte att Wilhelm var besatt av henne, så både jag, Marshanje, men även Joe och Shing-Li försökte rädda Darya så gott vi kunde.
Jag var en av få män som kunde prata med Darya från början, eftersom hon inte litade på pojkar, men snart märkte hon att jag inte var som alla andra killar och hon började prata med mig.
Senare fram skulle vi vara mer än goda vänner, en dag kom hon hem till mig med Wilhelm under regnet.

fortsättning följer....

Skriven av: Azadeh

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren