Publicerat
Kategori: Novell

Till sjöss del 2

Angnes levde sitt liv i sin fars handelsbod där alla yngre män försökte få bjuda ut henne men honvill inte hon vill ha tillbaka sin sten till Sverige men inte kan hon veta att lever och har det bra och har precis lämnat Holland. Varje dag väntade hon på att hon skulle får hans döds besked. Hon trodde att hon aldrig mer skulle få se sin älskade Sten. Hur ska hon någosin kunna le igen när hon vet att Sten kanske har drunknat men som alltid går sekunder till timmar, timmar till dagar, och dagar till månader. Men hon vet inte att Sten har just nu annlänt till Afrika. Han håller just på att lasta av stenkolen. Och tänker just hämte pengar i ett litet hemligt hål i vid han koj när han hör ett skrik från kajen. Han ser sin bästa vän liggandes under en låda med senkol på ett x anntal kg. Sten ser sin väns ögon som håller på att tappa livsgnistan och han springer fram. Han som ligger under lådan med stenkoll klämmer fram säj till Helen att jag älskar henne mer än någonsin och jag kommer att alltid att vänta på henne och kan du se till att hon får mina saker om bord du hittar hennes adress i min anteckningsbok om du gör det kommer jag alltid vara dig tacksam. Sten svor på sin farmors grav att det första han ska göra när han kommer till Sverige var att söka upp Helen och ge henne beskedet som kommer göra henne så ont. När Sten såg sin väns ögon slocknade för alltid vände han sig om sammlöa i hopp hans skaer i hans sjösäck och la den blad sina saker. Sen tog han lite av sin besparing och gick i land för att köpa något till den flicka han höll så kär och att han var glad att det inte var han som låg under stenkolen.

nej måste gå igen det kommer en 3 del

Skriven av: plupp

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren