Publicerat
Kategori: Novell

Tillit

Sängen var varm och lakanet vått. Kroppen i vantrivsel. Klibbig av svett. En sommarseftermiddag i en lägenhet där nedkylande maskiner inte fanns installerade än. Jag satte mig upp och drog bak håret. Suckade innerst över luften inom. Solen utanför. En värme till ingen nytto. När man är förkyld.

Fick gå till det rum med toaletten i och släppa ut vätskorna som samlats i urinblåsan under kvällen. Genom urinröret färdades den gula (låt oss säga gula nu) vattenlösningen, innehållande kalium, kalcium och ammoniak, resten kommer jag inte ihåg, men nu rann det ner där och jag spolade bort det. I köket står det ett kylskåp. Däri plockar jag ut paketet med rökt skinka. Och bröd står redan framme. Mamma måste ha glömt bort det. Nu har det säkert hunnit torka, varmt och ofräscht känns det när jag tar i det. Lägger ner fyra brödskivor i toasten. Går tillbaka till rummet där man släpper ut sina organiska salter och rensar näsan från snorslem. Släpper ner toalettpapper med snor i och spolar bort det.

Morgontidningen låg kvar vid bordet. Så jag tar det och läser. Tycker inte om morgontidningar. Man fattar ju ingenting. Och inga bilder. Ingen man känner igen. Släpper tidningen och plockar upp brödet som nu spottats ut av brödrosten. Brer på smör. Lägger på en rund skinkbit. Och krossar allt, i ett sakta tempo i munnen.

Solen står het. Trycker mot fönsterrutorna. Det är varmare i köket än i mitt rum. Jag går och sätter mig i balkongen efter när jag ätit mig mätt. Sakerna låter jag ligga kvar på bordet.

Det är skönt i balkongen. För husets skugga skyddar det mot solens värmande isstrålar. Tar min lillesyrras bärbara spelpryl och kör lite Tetris. Lite mjukt.

Och nu kommer jag på att jag inte har några kläder på mig. Åh herregud jag sitter här i bara kallsonger. Tur att ingen sett mig, men äh, det är rätt skönt ändå. Folk är nog på jobbet eller i skolan vid den här tiden. Så jag sitter kvar och spelar vidare. Låter vinden nypa kroppens olika partier. Det kittlas skönt. Hihi!

-


Det finns inga dummare människor än mina föräldrar. Går att lura dem så enkelt. Dem tror verkligen att jag går till skolan. Och ikväll ska jag gå och träffa Daniel. Önskar han var här just nu.

Borde nog gå upp nu. Gud vad varmt det är. Shit. Och fan vad jag är snygg. Se bara på mig. Har sexigaste kroppen i hela skolan, ja nästan. En av de sexigaste iallafall. Daniel älskar min kropp så mycket. Fast mina bröst borde vara större. Och min panna, åh, den är sjab. Måste pissa.

Vilken hud bruden. Inte en enda synlig finne. Och även som nyvaken ser jag bra ut. Borde ta på mig någonting. Men det är så jävla varmt.

Vilken skitunge han är. Fattar inte att mjölken ska stå i kylen. Åh! Får väl kolla vad som finns. Ville ha mjölk ju! Han ska få för det här. Orkar inte med nörden. Får väl äta en morot istället. Och vi har läsk. Det är bra. Braa bra!

Åh, jag borde sätta mig ute. Verkar vara så skönt väder ju. Fan av skönt om man skulle lägga sig och sola, ska göra det senare med Karin. Hmm ska fixa någonting gott att äta nu. Men vi har ju inget!!

Åh, det är så härligt väder ju. Och haha där sitter han i kallsonger. Han har nog inte sett mig. Han är ganska söt ju.... inte! Nä borde nog gå in. Eller kanske inte, han får väl sitta där i sina kallingar om han vill. Jag ska äta min sallad. Och så har jag en flaska fanta. Typ ska han få förstöra det? Antagligen: nej.

Skriven av: Ali Rahimi

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren