Publicerat
Kategori: Novell

Tillsammans klarar vi allt

Jag vaknade upp, illamåendet slog över mig som vågor och jag krånglade mig upp ur sängen och kutade till toaletten. Jag gjorde allt jag kunde för att spy tyst så inte mamma hörde, när illamåendet hade lagt sig tittade jag mig själv i spegeln och såg att mascaran var ut kletad över hela kinden. Jag stapplade mig in i duschen, varm vattnet forsade över mig i minst en halvtimma. Hela kroppen värkte, minnena från igår var svaga, jag upptäckte flera sugmärken på min hals, vem hade gjort dem? Ångesten kom och mosade mig som en ångvält, jag hade fått i mig för mycket igen. Jag bad en snabb bön om att mamma inte hade hört mig komma hem igår, ett till storbråk orkade jag inte med längre. En hastig blick mot handlederna vars sår stirrade blint mot mig, fick mig att springa in i mitt eget badrum och spy igen. Jag tvättade ansiktet i kallt vatten och borstade tänderna, klädde på mig hel täckande klädsel och ett par randiga strumpor som jag klipp av satte jag över handlederna för att mina föräldrar inte skulle se ärren och skicka mig till psykologen igen. Livet lever, det tror i alla fall mina föräldrar och låter mig numera göra vad jag vill för att jag ska må bra. Dem försöker hålla sams för min skull, men hur mamma än försökte dölja sina blåmärken så ser jag dem alltid. Samma gamla vanliga ursäkter haglar över mig ” oj jag måste visst ha snubblat över dammsugaren” eller ”ah, men en kille på jobbet öppnade en dörr som jag tyvärr inte såg och gick rätt in i, dessa idioter”. Jag mumlar alltid nåt till svar och mamma nöjer sig med det och fortsätter tro att jag inte visste om vad som sker mellan henne och pappa. Jag vet mycket väl vad som pågår mellan mina föräldrar, det är en stor anledning till varför jag mår som jag gör. Utåt sett är vi den perfekta familjen men under ytan gömmer sig många mörka hemligheter. Hemligheter som aldrig kommer nå ytan, dem är välbegravda under stenar och sand. För att släppa loss hemligheterna, måste man riva upp många sår. Sår som kan vara droppen som får bägaren att rinna över.

Skriven av: Elin

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren