Publicerat
Kategori: Novell

Tomten och hans nissar

Tomten satt och rökte en cigarr i hans stora fothölj med en renpäls på, medan hans nissar jobbade med alla julklapparna åt alla barn.Det fanns två nissar
som var tvillingar.Ingrid och Lasse var deras namn.Ingrid bodde med sin familj ute i skogen i en liten stuga.Stugan var gjord av stockar och taket var av mossa.
Ingrid bodde där med hennes två barn vars namn var Dritten och Drutten, och hennes man Freje.Ingrids bror Lasse bodde i gamla stan i en lyx lägenhet
Lägenheten låg ovanför en märkes.Lägenheten hade en plasma-tv en svart skinn soffa, och själv hade han massa märkes-kläder.Om det var något han gjorde
så var det att gå och handla kläder och väskor till sig själv.Ingrid och Lasses mamma var tomte-mor för länge sedan.Nu har tomten (deras pappa) tagit över Tomteland själv.
Ingrid skulle hämta hennes barn på dagis då hon blev påkörd av en släde.
-Var i alla nissars stugor gör du?sa Ingrid.
-Förlåt!Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.Det är så att min chef ringde och sa att om jag kommer försent ingen får jag sparken.
-Jag godkänner din ursäkt.Hej då min unga pojk och lycka till med jobbet!
-Tack så hemsk mycket frun.
Medan Ingrid hade fult upp med att borsta av sig snön, låg Lasse i hans skinn soffa och kollade på hans dyrbara tv.
Då ringde dörrklockan!'ding dong'
-Jaja jag kommer..
'ding dong'
Lasse öppnade dörren och där stod Limia, hans granne.
-Hej!Kan jag få låna en kopp kaffé?sa Limia snällt och log.
Lassa stod bara där och kollde på hennes vackra ögorn som glittrade i solen och hennes mjuka fina läppar.
-Få jag låna en kopp kaffé eller?Upprepade Limia och skrattade.
-Öhh...Ja självklart så får du det.
Lasse gick och hämtade kaffét och gav det till henne.
-Tack så mycket!Sa Limia och log.
Limia lade ner kaffé burken på golvet och kysste Lasse.Lasse blev förvånade att en sån vacker tjej gillade hanLimia var inte som alla andra tjejer, hon var prydlig och var så snäll mot alla.
Limia slutade kyssa Lasse och tog
upp kaffé burken.
-Vill du komma in på en kopp kaffé?frågade hon.
-Ja tack.
Och så gick Lasse in till Limia.

Skriven av: Michaela

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren