Publicerat
Kategori: Novell

Tropehatten.

Tropehatten har sin egen historie.
Tropehatten har oplevet mange ting, rundt i verden den kom på lange rejser.
På kamelryg gik det gennem ørkner over bjerge, altid var tropehatten med rundt.
Tropehattens ejer var Magnus, han var glad for tropehatten, når det var meget varmt og solen skinnede over de golde ørkenområder.
Magnus havde anskaffet sig tropehatten, med den på hovedet skulle Magnus ud på en tur gennem ørkensandet siddende på en kamel.
Magnus havde mødt Ali en kamelfører i det sydlige Tunesien.
I en lille ørkenby, på den lokale markedsplads, der mødte Magnus kamelføren Ali.
Magnus kendte det, her var der ikke faste priser, her skulle der
pruttes priser.
Mens han pruttede prisen med Ali, stod Magnus med ryggen til kamelen.
Magnus blev enig med Ali om prisen, nogle dinar skiftede ejer.
Men Magnus havde glemt at spørge kamelen, om den nu kunne tænke sig en tur ud i ørkenen.
Så mens Magnus stod der med tropehatten der var af strå,havde kamelen fået kig på denne lækkerbidsken.
Pludselig tog den tropehatten, og begyndte at tygge på den.
Sikkert et lækkert måltid for en kamel.
Men alligevel Magnus måtte tage turen som beduin indsvøbt i tøj som en ægte beduin.
Mens Magnus red afsted, vendte kamelen hovedet flere gange, mens den blottede sine tænder.
Endnu sad der et par strå mellem tænderne.
Næste gang Magnus vender ryggen til en kamel, så skal den have gebis som den kan tage ud, ellers må Magnus komme uden tropehat der er lavet af strå.

Skriven av: Flemming Rasmussen.

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren