Publicerat
Kategori: Novell

Två dagar ensam

Jag heter Susanna och är 20 år.
Jag skulle åka ut till landet.
Gården är väldig kuslig, och huset ser väldigt förfallet ut.
Men det är bara utifrån det verkar förfallet, inne så är det den trevligaste stuga jag vet!
Jag satte mig i min rostiga, långsamma bil och körde.
Oj, vad det gick långsamt!
Efter 10 timmar var jag framme i Skåne.
Fast egentligen borde det ta 5 timmar, men bilen är så gammal, rostig och långsam.
Äntligen var jag framme!!
Jag tog mig igenom den kusliga gården och fram till dörren.
Jag tog upp min rostiga nyckel från fickan och försökte öppna dörren.
Oj, vad det gick långsamt!
Det är verkligen inte min dag idag, allting blir ju fel!!
Till sist fick jag upp dörren och gick in i den hemtrevliga och trygga stugan.
Jag gick in i köket och la min rostiga nyckel på det bruna bordet med den röda, smårutiga duken på.
Jag gick för att ta fram kvällsmat från kylskåpet, men när jag öppnade den så var det alldeles tomt!!!
Just det, jag tog ju med mig all mat från landet förra helgen till stan!!!
Jag som är så hungrig!!!!
Då får jag väl vänta med mat till i morgon.
Då går jag väl och tittar på Tv innan jag går och lägger mig.
Jag tog den fjärrkontrollen för att sätta på teven, men det gick inte, plötsligt så blev det alldeles mörkt i huset och det hemtrevliga och trygga försvann!!
Åh nej, strömavbrott!!!
Jag måste nog gå och hämta ljusen som jag tog med från stan.
Men dom låg inte i min väska!!!
Nej, jag glömde nog ljusen hemma!!!!
Då får jag väl gå och lägga mig.
Jag gick och la mig på min säng med mitt smårutiga blåa täcke på.
Men jag kunde inte somna, jag tänkte på min jobbiga dag och hoppades att nästa dag skulle bli bättre.
Sen somnade jag.
När jag vaknade sken solen rakt i ögonen, fåglarna kvittrade och myggorna flög omkring.
Jag kände på mig att det här skulle bli en bra dag!
Jag klädde på mig och satte mig vid köksbordet för att planera vad jag skulle göra idag.
Hm……………först så ska jag nog skriva brev till min bästis Hanna, och sen ska jag…………åka och handla mat….och ljus, och sen känns nog allting tryggt och trevligt igen.
Jag skrev och berättade allt jag hade vart med om till Hanna, om strömavbrottet, maten och den tröga bilen.
Sen gick jag ut ur huset och låste dörren med min rostiga nyckel.
Jag satte mig i bilen och körde, de gick faktiskt väldigt bra, den var inte lika trög som den brukar vara!
Det verkar vara min dag idag.
När jag var framme vid mataffären så gick jag in och handlade jättemycket mat……….och ljus också, de får jag inte glömma!!!!!
Oj, vad mycket det kostade……………………men, äh då får de väl kosta så mycket då!
Sen åkte jag hem igen och la mig på sängen och tänkte på allt jag hade vart med om på dom här två dagarna.

Skriven av: Donia

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren