Publicerat
Kategori: Novell

Tvilling systrarna Sara &Anna

Det var en gången flicka som hette Sara. Hon hade en tvillingsyrra som hette Anna. Sara och Anna var enäggstvillingar de delade på allt. Till och med sitt rum alla sina kompisar och sina intressen. Man tror ju att tvillingar alltid brukar bråka. I alla fall enäggstvillingar. Men det otroliga med Anna och Sara var att de alltid höll sams. De bråkade typ bara en gång i månaden. Eller som normala syskon som inte är tvillingar brukar göra. Nu ska du få en parallell berättelse om Anna och Sara hur deras vardag som tvillingar brukar vara och när de inte är sida vid sida hela tiden Sara kanske är ute och går med hunden Anna Kanske är med sina kompisar… man vet aldrig……

Det började en helt vanlig morgon. Sara vaknade före sin tvilling syster Anna. Anna sov fortfarande frid fullt. Sara tittade på klockan. Klockan var 05:16. Hon var alldeles klar vaken och hon skulle aldrig kunna somna om tills det var dags att gå upp. Sara kände att hon var törstig så hon gick en trappa ned till Köket för att dricka ett glas vatten.
När hon kom upp så klädde hon på sig. Och tänkte att ”jaja!! Det skadar väll inte att vara uppe tidigt en morgon. Men frågan är vad jag ska hitta på tills mamma pappa och syrran går upp de går ju upp först om en timma. Vad skulle hon hitta på?? Skulle hon läsa en bok kanske?? Nej förresten hon kom på att hon hade ett prov denna dag så hon bestämde sig för att plugga på det ännu en gång. Hon hade bestämt sig för att hon skulle komma i väg från sitt G upp till i alla fall VG men det skulle inte skada om hon fick MVG i engelska. Hon satte sig ned med sin Engelska bok och så pluggade…..

Samtidigt som Sara satt och pluggade inför Provet så Sov Anna fridfullt i sin säng. Hon drömde en fantastisk dröm som hon aldrig ville att skulle ta slut. Det var den underbaraste drömmen som hon någonsin hade drömt på evigheter. Den handlade om hennes dröm prins som kommer in genom skolportarna och kommer rätt fram till henne och börjar prata. Hon är ju alltid nervös när hon pratade med någon som hon inte känner så värst väl. Och honom kände hon ju inte så väl så det vart ju ännu värre än vanligt i och med att han gillade honom och hon var bomb säker på att han inte visste att hon gillade honom men nu verkade han intresserad av henne. Det verkade så sant men så plötsligt så var klockan 06:00 så hon vaknade till att väckarklockan ringde när hon sen vaknade till lite mera så att hon kunde öppna ögonen fick hon en chock. Sara var reda uppe. Hon brukade aldrig Gå upp före Anna. Anna som alltid hade varit uppriktig mot sin syster sa som hon tänkte att hon hade blivit chockad när Sara redan var vaken. Anna var ju inte så dum så att hon frågade när Sara hade vaknat och vad Sara hade gjort sen hon hade vaknat. När hon fick svaren så vart hon ännu mera chockad. Det hade hon aldrig trott om Sara.

Senare när de kom till skolan.
Sara och Anna gick i samma klass. Det var rätt svårt att hålla reda på de två för att de var så lika. Det enda sättet att känna igen dem på var att fråga vem som var vem på morgonen och sen hålla reda på vem som hade vilka kläder på sig den dagen. När de hade slutat skolan så gick Sara hem för att hon hade lovat att hon skulle gå ut med hunden som de hade. Anna gick hem till en kompis som hon hade lovat att hon skulle vara med innan sommarlovet började. Och imorgon var det sista skoldagen. De skulle bara samlas i Aulan för att rektorn skulle få säga några ord till Eleverna innan de slutade och sen skulle de samlas i Klassrummet för att säga hejdå till klassen för sommaren.

När Sara kom hem var hennes föräldrar inte hemma. Hon hittade en lapp på köksbordet att de hade åkt till Sara och Annas mormor i och med att hon var sjuk och deras mamma var sjuksköterska. Deras mormor ville inte åka till sjukhuset i onödan. På lappen stod det att de skulle bli borta i några dagar. Så Sara kopplade hunden och gick ut med den. Sara tänkte att jaja!! Det kan väll bli roligt att vara utan morsan och farsan för ett tag. Det betydde ju att morsan och farsan inte skulle vara hemma när Anna och hon fyllde år. Då planerade hon att hon skulle prata med Anna om hon ville ha en fest som föräldrarna inte visste om. Det skulle bli jätte roligt!!

Samtidigt som Sara gick en långpromenad med hunden så var Anna hemma hos en kompis och hade roligt. Anna var med en kompis som hette Maria. Maria och Anna skulle precis gå till Badstranden. På badstranden träffade de en gammal klasskompis som hade gått i samma klass som Anna och Sara när de gick i mellanstadiet och som Anna inte hade träffat sens dess.

När Anna kom hem så hade Sara precis kommit hem från sin långpromenad med hunden. När Sara hade berättat att Föräldrarna var hos deras mormor som tydligen var sjuk. Och att deras föräldrar skulle vara borta hos mormor i några dagar och om det vill sig riktigt illa så kunde de bli kvar från MINST en vecka till MAX en månad. Sara passade dessutom på att säga att de inte skulle vara hemma på deras födelsedag om tre dagar. Då bestämde de sig för att de skulle fixa en fest.

Dagen efter att de hade bestämt sig hade de fixat inbjudningar till alla deras kompisar som de ville att skulle komma. Anna som hade en annan kompis som Sara inte kände så himla blev bjuden Saras kompis som Anna inte kände så bra vart bjuden plus alla de andra gemensamma kompisarna som de hade. När de kom till skolan följande dag så delade de ut alla inbjudningarna de hade sen skulle de gå ut på stan och sätta upp lite lapar. Sara och Anna tänkte att det var tur att de bodde i ett stort hus som de gjorde i och med att det skulle komma så himla mycket folk hoppades de på. De skulle komma tänkte de. När de kom till skolan och satte sig i sitt klass rum fick de reda på i vilka klasser som de skulle hamna i efter sommarlovet. Anna och Sara hamnade inte i samma klass vilket de tyckte var dumt i och med att den nya skolan inte tog hänsyn till ett par tvillingsyskon. Läraren som de hade sade också att de väntades på den nya skolan inom en timma. De som hade hamnat i A skulle träffas vid receptionen för att träffa sina vägledare som skulle visa dem deras nya skola. Sara hade hamnat i A och Anna hade hamnat i B Anna och Sara hade ju sökt in till A båda två men de hade i alla fall hamnat i två olika baser.

När de kom till den nya skolan så fick inte Sara och Anna träffa varandra först de kom hem senare efter besöket men det visade sig att de skulle vara kvar på skolan tills sent på kvällen för att de skulle hinna gå igenom alla klassrum och vart maten och allt sånt där låg. Sedan skulle de prata i stora aulan en klass i taget. Men det visste de inte ännu. De trodde ju att de bara skulle vara där en eller två timmar.

denna e ej färdig det kommer en uppföljare!!

Skriven av: Josefine Eriksson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren