Publicerat
Kategori: Novell

Tyvärr inte

Lene ser sig omkring och upptäcker plötsligt en gammal klasskamrat i ett hörn. hon heter visst Gisela, minns hon. Hon är fortfarande fet och skulle säkert kunna vara vacker ändå om hon inte klämde in sig i minimala kläder som gör valkarna ännu större. Hon sitter därborta i hörnet på en barstol.
Lene betraktar henne medan Gisela flrötar vilt med två killar som inte nappar. Den tredje kommer fram, de pratar, och inom fyra minuter ser Lene att hon viskar något i hans öra. Han ler plötsligt och halar fram några sedlar ur fickan innan han långsamt får in ena handen innanför hennes tröja.
De försvinner ut genom dörren. Lene ser efter dem, dricker sedan upp det sista vinet och reser sig. Det är synd egentligen.
Synd att Gisela, som var så fet och så smart aldrig kom längre än till yrket som gatflicka. Hon kunde ha blivit något stort.
Tyvärr inte, Gisela, tänker Lene när hon ser dem gå bortåt i den svarta natten. Du kom inte längre, men så kan man inte få allt heller.

Skriven av: Katja

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren