Publicerat
Kategori: Novell

Uppsatsen

Uppsattsen


Idag så skulle klassen läsa upp sina engelska uppsatser. Jocke hade skrivit en som hette ``The breakfoust´´ eftersom han inte var speciellt bra på att stava på engelska. Fabian hade skrivit en berättelse som hette ``The dam dog´´. Den handlade om en dum hund som bajsade I allas rabater. Historien slutade med att en armeé styrka skjöt ijhäl hunden med en kulspruta. Tims uppsats handlade om ett hockylag som trodde dom var bäst I världen. Men sedan upptäckte dom att dom bodde I England och eftersom England är jättedåliga på hockey så började dom med ballet istället. Så började engelska lektoinen. Fröken berättade att nu skulle alla läsa upp sina uppsatser inför hela klassen. Alla blev liv rädda och försökte protestera. Men fröken var stenhård och vägrade låta nån slippa tortyren. Men till sist så gav hon med sig.
- Okej!, den som inte vill behöver inte läsa, berättade fröken.
Klassen pustade ut
- Men den som inte läser kommer inte heller att få följa med på klassresan I sommar.
Klassen pustade in.
Jocke och dom andra var helt enkelt tvungna att genomlida tortyren vare sig dom ville eller ej.
Och så kom det sig att en efter en började läsa sina uppsatser inför hela klassen.


(Ny sida)


Dom handlade om allt från hästar som galloperade I solnedgången till bävrar som fick rabies och blev cirkusdirektörer. När det väl blev Mannes tur så började han att be till gud. Visserligen så tror inte Manne på gud men som det gamla ordspråket säger ``En pressad man tar till alla knep´´. Nu är ju visserligen inte Manne en man heller men det kunde ju inte skada att försöka tyckte han. Här följer Mannes uppsats. Känsliga läsare varnas.

THE BLODDY DAY by Magnus Larsson

It was a very awfull day. Everyone was dead. The only man that lived kvar was suddently attackted by fiftean dobbermans with rabbies. The drag him into little pieces. And the day was åter again bloddy. But much bloodyer than before. The man was now leing bloddy on the ground, and the brainsubstans was splascht all over the wall. And snipp snapp snut, the feiry tale is slut

Fröken var lite fundersam över Mannes dikt men sa till sist att den var intressant och annorlunda. Manne tackade för sig och gick tillbaka till sin plats. Nu var det Jockes tur.


(Ny sida)

Jocke staplade sakta fram till katedern och ställde sig med huvudet mot klassen. Han började läsa.

THE BREAKFOUST by Joakim Jönsson

It was nine a clock in the morning and Onkel nakedswimmer and his whife sat and eatated breakfaoust. Onkel naked swimmer took a bit of butter and his whife to. They had it pretty nice togheter. But suddendly a atombomb felld dowm at dem and blowd enethyng into the air. And then they all deied happy ever after.
THE END

Fröken tyckte att berättelsen var bra men att slutet var lite drastiskt. Jocke höll med för att få högre betyg och sedan satta han sig vid sin bänk igen. Den sista berättelsen som lästes upp hade Anders Frögren skrivit. Den var helt ointressant och handlade bara om datorer, internet, mp3 och sånt där skit. När skoldagen var slut så gick Jocke hem till sin Farmor och ljög. Han sa att han tycke om henne.

Skriven av: Johan Salberg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren