Publicerat
Kategori: Novell

Uppvaknande

Uppvaknande

Jag är helt ensam, kan inte andas, svetten rinner ner för pannan.
Paniken sprider sig från hjärnan ner till hjärtat och vidare i hela kroppen.
Jag mår illa och får en obehaglig känsla av att behöva spy, huvudet snurrar och jag vet inte vart jag befinner mig.
Nu hör jag skrik, jag öppnar ögonen och ser att jag inte alls är ensam.
Jag blir ännu mer rädd, jag ser människor som skriker och vissa som bara skrattar.
Hela världen känns liten och jag känner mig instängd, jag kommer ingenstans och inser snart att jag är fastlåst.
Vinden blåser i mitt hår och det känns som hela världen rusar förbi i en otrolig fart.
Allt känns så konstigt, ja hela världen känns upp och ner.
På bara några ögonblick förändrades alltihop, för bara en stund sen gick jag med mina vänner och hade jättekul och nu detta.
Detta känns overkligt, måste vara nåt fel.
Nu får jag en obehaglig känsla i magen, jag känner att jag faller.
Jag öppnar hastigt ögonen och inser att det bara var en dröm.
Pannan är helt blöt och jag känner att kroppen fortfarande skakar.
Jag inser snabbt att jag blir tvungen att sluta åka bergochdalbana om jag ska ha mardrömmar om det flera veckor efteråt.
Min hand drar bort svetten från min panna och jag lägger mig för att somna om.

Skriven av: Andreas Thuresson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren