Publicerat
Kategori: Novell

ut min bok(vet ej vad den ska heta än)

(SNÄLLA SKRIV VAD NI TYCKER DET SKULLE BETYDA MYCKET FÖR MIG///TACK!)

- Men följer du med ut i kväll? Frågade Sofia för andra gången.
- Hm..jag vet inte..få se..!
- Kom igen Jonna! Men du måste inviga sommaren med lite strul, inte sitta deppa av en kille som har dumpat dig för han är dum i huvudet! Eller hur?
- Nej..få se…jag kan ringa dig sen om jag ska med okey?
- Ja ja, gör så puss hej! Sofia la på luren.
Inom sig kände Jonna att hon ville jätte gärna följa med Sofia och hon hade rätt, varför ligga här och mögla. Men hon hade ändå ställt in sig på att vara hemma och ha det mysigt och äta ”Gott och Blandat”-påse. Hon kände liksom att hon hade nog ont i halsen för det gjorde lite ont att svälja de stora godisbitarna, så Jonna tyckte att det var nog bäst att stanna hemma. Hon satte på filmen hon hade hyrt, efter ett tag så hajade hon till av att hennes mobil ringde. Det var Sofia.
- Tjena gumman, vad gör du? Jonna hörde att hon var berusad.
- Nä.. ingenting.
- Men kom hit då! Utbrast Sofia med förväntning.
- Nja.. få se, jag tror inte att jag mår så bra.
- Men vafan, okay, men ring mig om du känner dig ensam. Hej då puss!
Jonna hann inte äns säga hej då, innan Sofia la på luren. Jonna funderade på vad Sofia hade sagt och hur det lät i bakgrunden, Det var folk som skrattade och tjoade. Just nu i den här stunden kände hon sig som Askungen, Askungen tvivlade om, hon skulle gå på balen eller inte. Hon hade så bra hemma. Men sen när hon verkligen insett vad hon missade på balen så bestämde hon sig att dra dit. Liksom Askungen balen lika så valde Jonna sin bal, fast hennes bal var en full o glad kompis och en fin sommar kväll med massa fina killar. När hon kom fram till sin ”bal” så mötte hon Sofia som var lika full som alla andra på platsen. Sofia blev förvånad och glad när hon så Jonna, dom kramade om varandra. Sofia gav Jonna en Pet-flaska med någon skum blandning. Jonna smakade den och det var Cola med wiski i.
Jag måste prata med dig. Sa Sofia innan hon snubblade över trädgrenen. Jonna hjälpte Sofia från marken, Sofia ställde sig stadigt framför Jonna och tittade djupt in i Jonnas ögon och sa:
– Vet du vem som är här? Det är någon du har verkligen velat träffa på aslänge! Jonna visste inte alls vem det var.
– Emil är här! Jonna blev helt förvånad över vad Sofia hade nyss sagt.
– Va?! Vad menar du? Ne.. jag tror dig inte…Jonna blev lite osäker, för varför skulle Emil vara här.
– Men kom med om du inte tror mig! Sofia tog tag i Jonnas hand och förde henne 100 meter ifrån Emil där han stod och diskuterade med någon kille. Jonna tog en klunk ut Pet-flaskan.
– Så nu är jag redo. Jonna gav tillbaka Pet-flaskan till Sofia sen gick dom raska steg till Emil. Jonna kände henne puls stiga. Hon visste att det vara ingen idé att springa där i från, det skulle vara omöjligt.
– Emil..det är någon som vill träffa dig! Sa Sofia ivrigt. Emil vände sig om, han sken upp och gav Jonna en kram. Jonna fattade att han som gav henne en kram var ju hennes egna drömprins som kom tillbaka för att rädda henne från singellivet!
– Fan, var länge sen! Läget med dig då? Där stod han med sitt underbara leende och sin fina kropp.
– Det är helt okay faktiskt! et blev mer än fantastiskt när Jag fick träffa dig tänkte Jonna för dig själv.
– Men Jonna, ska vi gå och sätta oss och saka lite? Jonna tittade på Sofia som hade redan charmat in sig hos Emil kompis.
– Ja, men det kan vi göra. Sen så pratade dom i timmar och han var lika underbar som förut ännu underbarare., hon hade fått mer alkohol i sig Så nu tänkte Jonna berätta hur hon igentligen tyckte och tänkte om honom, så hon tog sitt mod och sa:
– Jo.. Emil du vet föra sommaren jag fick liksom.. känslor för dig, och nu har du säkert en tjej. Men jag har fortfarande känslor för dig. Jonna tittade upp från marken in i Emils ögon. Emil tog tag i Jonnas ögon.
– Men Jonna… du är en jätte fin tjej och så, Men jag har träffat en helt underbar person som fick mig verkligen att ändra mig, liksom personen fick mig att växa och utveckla som person. Förstår du? Emil tittad på Jonna som där som ett frågat tecken. Emil fortsatte.
– Jonna.. jag är bög. Jonna visste inte om hon skulle grina eller skratta. Hon kände så dumpad man kunde bli, just i det ögonblicket. Men Emil förutsatte.
– Men det betyder inte att jag inte slutar gilla som kompis, du är en jätte fin
Kompis. Vi kan ju ragga killar tillsammans. Skrattade Emil. Jonna fick fram nåt som liknade ett skratt.
– Okej, Jonna visste inte vad hon skulle säga. Men hon vill bara gärna
försvinna.
– Jag tror jag måste leta efter Sofia. Jonna kramade om Emil.

Skriven av: Emma

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren