Publicerat
Kategori: Novell

Utan ovanliga saker



Jag vaknade i morse, det gjorde jag i går också. Efter ett tag vänjer man sig vid att man vaknar och lär sig vad man gör på morgonen. Sån är inte jag. Jag vet inte vad jag ska ta mig till när jag vaknar på morgonen. Jag tänker för långt. När jag vaknar på morgonen tänker jag på allt, mest kärlek, och så tänker jag på sex såklart men det gör alla. Det är en kliche, tyvärr men så är det. Sen tänker jag på krig svält och orättvisor. Mitt huvud känns tungt, sen glömmer jag saker. Vissa säger att det handlar om att jag prioriterar fel men så tycker inte jag. Jag tycker männsikor borde tänka mer och titta mindre på TV. Och så borde vi sluta äta piller och avreglera oss på våra problem genom handling istället.

Om det är en normal morgon går jag iväg till skolan sen, inte heller där är jag riktigt säker på vad jag håller på med. Jag tror att det handlar om att lära sig nåt. I skolan sker det läskiga saker. Man måste förhålla sig till en massa människor. Man blottar sig för en massa människor, emotionellt altså, eller så gör man det inte. Det går oftast åt helvete med klassen i alla fall. Skolan är aldrig särsklit upphetsande. Där har man möjlighet att tänka, och bli deprimerad som alla andra här i Östermalmsträsket.

Mina dagar är alldeles för korta, de är över innan jag förståt att de har börjat. det var en liten historia om en dag, varje dag. Alla liknar varandra fast ändå kan man aldrig vara ritigt säker på att det ska fortsätta vara så, det är nog både bra och dåligt. Alltting händer som vanligt och jag sitter på bussen på väg hem med en tjej i klassen. Sen går jag hem och lägger mig, detta är en ram ur ett liv. De flesta skriver om det ovanliga som händer, det är det alla tänker på. Kanske är det därför vi tittar så mycket på tv.....

För jag vill hem till söder, hem dit det glöder!

Men gräset är alltod grönare på andra sidan, speciellt om man använder gödningsmedel.

Skriven av: Einar

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren