Publicerat
Kategori: Novell

Utan titel [Id:5564]

Hej! Jag heter Sara och bor i en förort till Stockholm.
Jag är 15 år och har en lilla syster som heter Isabell, hon är 12 år.
Min mamma heter Alice och jobbar på en godisfabrik. (så man får mycket godis gratis
Min pappa dog i cancer när jag var 3 år gammal.
Jag går i Ljungbergskolan 9 a och min bästa kompis heter Alexandra. Jag har en pojkvän som heter Markus.


Riiiing....telefonen ringer:

-Hej det är Sara
-Hej det är Alexandra. JAg undrar om du vill hänga med på en fest i kväll.
-Visst vill jag det.
-Bra jag kommer och hämtar dig vid 19:00
-Okej..hej då
Jag gick in i mitt rum och kollade mig i spegeln..på mitt blonda trassligsa hår mina insjukande gröna ögon. Min kropp var liten och tanig och jag hade inga muskler.
Ja kunde inte fatta varför Marus vara kär i mig, han var ju skolans populäraste kille! Skulle inte han vara i hop med Anna, kolans populäraste tjej?
Jag kollade i min garderob efter når jag kunde ha på mig i kväll. Jag tog fram en blå klännig som gick ner till knäna. Jag besämde mig för att jag skulle ha den i kväll tillsammans med mitt silvirga halsband som jag fått av mamma på min 15 års dag.
I mitten av halsbandet fannsdet en lite diamnt ring. Okej det kankse var lite vågat att ha med sig ett diamnt hlasband till en vanlig fest, men man skulle ju vara fin,
eller? JAg sminkade mig och tog på mig mina stora guld örhängen och satte upp mitt blonda hår i en inbakad fläta. Jag kollade mig i spegeln och såg att jag fastigt var ganska snygg.
Det plingade på dörren och jag sprang nefrör att öpnna dörren år Alexandra.
Hon hade på sig svarta tjata byxor och en V-ringad T-shirt.
Vi cyklade ner till festen..



Festen var vid en stuga och det var redan mycket fok som höll på att dansa.
-Hej Sara, sa MAárkus och kom fram til mig och gav mig en kyss
-Hej, svarade jag tillbaka och gav honom en puss på kinden.
-Ska vi dansa? Frågada han?
-Ja, okej....!
-Vilket fint halsband sa han till mig.
-Tack
Vi dansade hela kvällen och jag tyckte jag såg Alexandra stå och blänga på mig.
Men jag var inte säker, men varför skulle hon vara arg på mig?
Efter många danser så gick jag bort och tog en läsk. Alexandra stod där och blängde på mig.
-Jaha, så det är dags att komma nu frågade hon.
-Vadå?
- Ja du har dansat hel kvällen, medan jag har fått stå här och glo!
-Förlåt det var inte meningen sa jag och kramde om henne.
Snart kom Markus fram till oss..och pratade. Vi stod där en bra stund och pratade när Markus helt plötsligt sa:
-SARA! VAr är ditt diamant halsband??
JAg kände på halsen och upptäckte att jag inte längre had epå mig halsbandet
-Tänk om hag har tappat det!
.HALLÅ LYSSNA ALLIHOPPA, SARA HAR TAPPAT ETT MYCKET DYRT HALSBAND KAN ALLA VARA VÄNLIGA ATT HJÄLPA TILL ATT LETA!, skrek MArkus bland alla gäster som var kvar.
Alla hjälptes till att leta men ingen hittade det.
När klocakn närmades sif Midnatt, gav sig alla gäster hemåt. Även Sara, Alexandra och Markus, (utan halsband)
Alexandra och jag besämde att vi skulle åka till stugan dagen därpå och leta efter halsbandet..Alexandra trodde att det var någon som tagit det, men jag skulle inte kunna tänka mig att nån skulle kunna sno ett halsbadn på det viset!
Dan därpå cyklade jag hem till Alexandra. Dety var ingen som öppnade när jag plingade på dörren så jag gick in i huset. JAg hörde att det var nån i duschen så jag gick till badrummet:
-Alex??
-Är det du Sara???
-Ja, ska vi åka nu eller?
-Ja, jag ska bara ta på mig. Kan du hämta kläderna i min byrå låda?
-okej..
Jag gick in min bästa kompis rum och drog ut byrå lådan , där på ett av jeansen låg mitt halsband som jag slarvat bort kvällen innan.

Av jenny, Linköping 12 år!




Skriven av: Jenny, 12 år

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren