Publicerat
Kategori: Novell

Utan titel [Id:8659]

Det här var mitt himmelriket.Jag satt på mitt rum.I himmelriket.Allting är så himla oviktigt och skönt.Min familj ska nämligen flytta och alla flänger och dänger runt och försöker göra så att allt ser större ut.Jag är helt emot allt.Men som om jag har nån talan?Verkligen inte!
Då stökade pappa ovälkommet in i min frid!
-Lucia, ska jag ta med din cd-spelare till farmorn?
-NEJ!STICK!!!
jag har ett jävla helvete hemma hos mig just nu, som du kanske förstår.som om pappa inte vet att han ABSOLUT inte kan ta med min käraste ägodel?bah.
-MAT!skrek mamma ovälkommen IGEN!
-bajskorv,muttrade arg när jag stökade ut i vårat,eller snart nån annans, kök.
-jag fattar inte varför du är så jävla emot det här med flytten,Lucia,sa min lillasyster Anna.Det är faktiskt både bra och dåligt!
-Knappast! det är bara dåligt,ju! att ingen annan fattar det!
sen åt vi under tystnad.Min storasyster Melinda hade som vanligt inte kommit hem än, Hon åt väl hos sin pojkvän.
-Småstjärnorna är förresten på torsdag!sa jag,bara för att bryta den jobbiga tystnaden.
Jag är faktiskt bland dom fem bästa i min ålder i sverige på att dansa streetdance. Jag ska vara med i det där småstjärnorna i tv. Det är så HIMLA pirrigt! in mage håller på att spricka! men jag ska iallafall inte göra bort mi som dom andra brukar göra!
-Jaha, det var väl kul... sa pappa helt utan entusiasm.
-vad har hänt med er egentligen?ni har blivit så himla ointresserade av min framtid???!!!
-ähum... jo.Men vi är inte dina förädrar.Du är adopterad.
min värld rasade samman.Jag fanns inte längre.Det var den dan jag slutade prata med mina föräldrar.Eller dom jag trodde var mina föräldrar ända tills jag var 12 år.nu bor jag i new york och är världsberömd författare. men jag vet nte vad ordet lycka betyder!

Skriven av: Lisa ponten

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren