Publicerat
Kategori: Novell

Utfryst och Mobbad del 1

Sophie tittade skräckslaget på Marcus och hans gäng när dom hotfullt gick närmre. Bakom sig hörde Sophie tjejena i klassen stå och viska. Dom viskade om henne, och det dom viskade var inte nåt snällt, det visste Sophie väl.Men hon måste försöka att inte lyssna bara koncentrera sig på dom som stod framför henne. Som alla gånger För ut stannade Marcus några steg framför henne.
- Är du rädd nu Horunge...

En vecka tidigare i klassrummet. 25 Augusti första skoldan.

Klass 6B Lärare Karin Blid står framför sina 30 elever och håller en flicka på axeln.
-Hör upp nu alla det här är Sophie Modin, hon ska börja här i vår klass.Hon kommer från Norrland från Auvris..Auvrits..Karin ser lite Generad ut för att hon som har varit lärare i trettio år inte kan uttala ett namn rätt..Auvritsjauar säger hon till sist.
Sophie skrattar för sig själv. Hon kommer från AuvritsJauar. Det lätt så dumt.
-Nu vill jag att Sophie ska berätta lite om sig själv.
Sophie skruvar på sig när allas blickar vänder sig mot henne. Tänk om dom skrattar, tänk om dom tycker att hennes dialekt är löjlig.
-Jo, min mamma jobbar som Servitris på Calzones pizza och Pasta. Min mamma vet inte vem min pappa är eftersom hon blev Gravid när hon blev...Sophie vill inte säga resten.Och vad skulle hon säga då..Min mamma blev gravid när hon blev våldtagen för tolv år sen..När Sophie tystnar inser som tur är Karin att nåt är fel så hon ingriper snabbt..
-Ååh nu har vi talat nog länge, du kan gå och sätta dig där brevid Camilla.
Hon pekar på en tjej med ljust blonderat hår och massvis av mascara..
Sophie släppar sig dit.När Karin börjar skriva nåt på tavlan viskar Camilla till henne.
- Du kommer att få det jobbigt här 'Horunge'

Skriven av: Sara

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren