Publicerat
Kategori: Novell

Vaknade du eller?

)
Det är bra, det är borta nu. Lite för lugnt, lugnet efter stormen skulle jag kalla det. Jag hade precis vaknat och kände hur huvudet snurrade ibland så fort att jag inte hängde med. Fötterna kändes uppmana att komma så jag stoppa in dom i mina stora tofflor. Tv hade stått på hela natten, odlar somna ifrån den. Det kanske är dags att skaffa en ny med fungerande kontroll. Jag hade varit och tittat på ett par men hade jag inte råd än. Men drömma kan jag fortfarande. En ny fin platt tv. Det hade snöat under natten och möjligheten hade känns tom och kall. Tur att det finns en tv då som flimrar och sprider värme. Jag hade känt redan för ett par månader sen att denna vinter skulle bli tom, kall och lång. Vafan ska man göra med tiden. Mycket musik och försök till nya hobbies hade jag försökt att luta mig mot men det har hela tiden känns att det saknas nåt. Sol och värme var är du?
Halsduken låg tätt om halsen och vinden bet i kinderna. Behövde köpa cigaretter men jag undvek att ströva till affären på hörnet så långt det bara går. Eftersom jag inte vill stå i en underlig situation där den lille underlige utlänningen blänger på mig som att jag kom från en annan planet. Minnen från midsommaren flimrar förbi när jag går ner mot busshållplatsen. Jag kommer på mig själv att jag ler, det är en skön känsla och önskar att jag kunde göra det när jag tänker på idag även kallad imorgon. Men det är lite svårt eftersom man aldrig riktigt förstår veta vad som väntar, men en person i allmänhet får inte sluta drömma.
Nere vid busshållplatsen ligger pressbyrån och där fick jag tag på mina cigaretter och ställde mig lite längre ifrån folkmassan och tände dagens första längtade cigg. Det hade blivit en tidigare om jag haft några. Bussen kom efter ett tag och jag plankade på, det är så jävla dyrt att åka med maffiatrafik. Jag fick tag på sittplats och visste att det inte var tvungen att komma några kontrollanter eftersom bussen ändå va knökfull. Jag gillar att bryta mot lagarna när man har undlistat dom, ingen kontrollant som kommer eftersom det är för mycket folk så att man försvinner. Det är samma sak som att stå på en scen för tio personer som kan syna en i sömmarna eller att stå på en scen för tiotusen personer. Vad hade du valt?
Det hade börjat snöa, små små dansande flingor som flög hit och dit i vinden. Varför släppa ut någon som inte kan flyga tänkte jag småelakt och gick vidare planlöst.///

Det är fan inte bra- vafan är det som är felet på mig? Det kan inte bara vanlig ”enkel” depression för jag hatar verkligen mig själv, och mitt sätt min röst. Jag jobbar som telefonförsäljare och har efter två månader förstått att jag är en pain in the ass. Så jävla spydigt sångande läcker telefonröst, säljer bra, riktigt bra. Men allt är bara skit, de på jobbet är hur supertrevliga som helst, menm det är jag! Allt kretsar runt mig, tror jag har hybris. Om jag inte är bäst är jag sämst. Om jag inte är hel är jag ingenting. Just nu är jag bara förvirrad och tar deppmedicin så jag kan inte gråta. Det har jag märkt iaf, skratta va längesen ändå, (kan man det) så att kunna gråta saknar jag en aning. Allt det här skitsnacket vilket är hur sant som helst om att man ska tänka positivt så blir det det, jag kan ju säga såhär att jag vet inte var jag ska men så fan också vet jag var jag kommer ifrån. ”like a twister I was born 2 walk alone” /// (låttext)

Hon visste att hon hade makten att kunna förändra sitt liv nu. Men hon kände också att för att inta tappa fotfästet som hon gjort så många gånger innan, behövde hon bara ett, ett simpelt bevis på att Det skulle komma tillbaka. Känslan av att något var förgängligt fick henna att rysa i ryggmärgen. Hon tog upp tändaren och drog ett djupt bloss. Hon hade ställt sig utanför den stora röda porten. Det var kallt och mellan röken så kände hon att luften var krispig. Det var fullmåne.
Äntligen trivdes hon med sig själv, det var det hon ville och hade försökt att bygga upp. Inget eller någon skulle igen få komma in och klampa runt och förstöra. Aldrig mer, det lovade hon från och med nu. Hon fylldes av en känsla av drömmar som började i magen och spred sig ut i kroppen. Kanske var det längtan av nikotinet som spreds i ådrorna. Mellan varven av tankar kände hon sig tvingad att vara en aning social där ute vid den stora röda porten.///

Jag har inte riktigt riktigt förstått mig på det här med det sociala beteendet. Visst kan jag lägga på en social mask och fråga om grannens hund och väder och vind, men att orka? >Fy fan för det.///


JAG SKA GIFTA MIG MED MIN FÖRSTA KÄRLEK! ///


Det har funnits stunder (tackar Gud för den här!) där jag inte riktigt fått grepp om det är dag eller natt, morgon eller kväll. Inget tidsperspektiv som flåsar mig i nacken. Eller så kanske det är ett tillstånd där jag inte behöver ha en förklaring till vad och varför. Men jag tackar Gud varje gång (försöker i alla fall)///





Söndagen nattkyla sänker sig över mig. Jag är fylld av blod som strömmar, värmer mig. Jag har tron vilket får mig att inte tappa hoppet. Tron finns där och vilar. Jag stannar och lyssnar, djupa andetad som tillåter mig att känna mina hjärtslag. Kroppens eget tidsur. Hjärtat slår lika snabbt som jag endas. Jag är vacker och full av liv. Ska jag dela med mig och kanske bli bränd igen. Nej min tro stannar och jag tillåter dig inte att försvinna. Men jag vet att jag måste för du vet mina svada stunder och nu är det dags för mig att stanna upp och lyussna på mig själv. Om jag vill att du ska komma ska du det- så är det. Och så ska det vara jag kommer inte att lämna dig inte nån någonsin. Fast jag kanske måste hitta en annan husse som inte har ett söndrigt koppel.///

Skriven av: Amelia

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren