Publicerat
Kategori: Novell

Vänner för alltid

Vänner för alltid

Allt började med att Emely och hennes mamma Kristi skulle flytta till den nya staden Rosenberg.
Dem hade nyss flyttat in i sitt nya hus och Emely som var på gott humör hjälpte till att bära upp saker i sitt rum.
Efter att hon hade gjort det så var det eftermiddag och hon städade på sitt rum.
Emely och hennes mor Kristi tog bilen och åkte iväg till en affär för att
Handla hem lite mat.
Sedan när de hade plockat 3 kassar fylld med massa mat så fick de betala 550 kr och sedan rullade de hem till sitt hus och bar de upp maten till köket.
Efter det så var klockan halv sex och medan Kristi började göra ordning mat så gick Emely upp på sitt rum och just då ringde det på dörren och det var som vanligt att Kristi öppnade dörren och Emely hörde att hon pratade med en kvinna.
Emely vart så nyfiken att hon sprang ner för trapporna och gick ner till dörren.
Bredvid kvinna stod en söt tjej som verkade vara i hennes ålder.
Tjejen log svagt mot Emely och Emely log tillbaks med ett svagt leende på läpparna.

- Jasmine, det här är min 15 åriga dotter Emely.
Kvinnan nickade snabbt och sa sedan:

- Tjejen bredvid mig är min dotter Ashley och är född i USA men är uppväxt här. Hon är 15 år hon med. Hon bryr sig mycket om andra än sig själv.
Emely nickade och frågade Ashley om hon ville följa med henne till sitt rum och Ashley svarade glatt ja.
De gick in på Emelys rum.

- Vilket fint rum utbrast Ashley med ett stort vackert leende på läpparna? Vart är du född någonstans?
- Jag är född i England men har nyss flyttat därifrån.
Ashley nickade kort och berättade snuttar om hennes liv i USA och hur hon hade haft där.
- Vilken stad är du född i då?
- Jag är född I Beverly Hills och flyttade hit när jag var 7 år.
Emely nickade och berättade att hon var född i Manchester.
- Är du född i Manchester där min väninna Jonni är ifrån .
Emely nickade kort och log brett och berättade att hon var ihop med skolans populäraste kille Jack.
Ashley såg avundsjukt på Emely och sa sedan:

- Du borde bli fotomodell för du ser ut som en sådan log hon .
Emely rodnade och vände bort ansiktet så att inte Ashley fick se det men Ashley bara skrattade.
- Emely skrek Modern. Det är telefon till dig.
Emely log ursäktande mot Ashley och sprang upp till andra våningen och tog telefonluren ur Kristis hand och sa sedan:

- Hej det är Emely sa hon.
- Hej min älskade flicka sa rösten.
- Mormor utbrast hon med ett glädjetjut. Hur mår du Jennifer?
- Super förutom att jag saknar dig hemskt mycket.
- Jag saknar dig med Jennifer sa hon med tårar i ögonen. Jag har blivit vän med en söt tjej vid namn Ashley.
- Trevligt min vän sa mormor. Nu måste jag lägga på men du få ha det så bra och hälsa Kristi också.
- Mm det ska jag göra nickade Emely och sedan lade hon på.
Just när hon skulle gå ner ringde telefon igen och hon svarade med ett hej.

- Hej Rosenknopp sa rösten. Jag saknar dig hemsk mycket här i England.
- Jack utbrast Emely med ett till glädjetjut. Hur mår du min vän?
- Jag mår dåligt utan dig Rosenknop sa jack med en sorgsen röst. Jag har saknat dig och vill ha dig tillbaka.
- Mm sa hon. Jag älskar dig mer än du anar det. Jag ska nog komma på sätt så vi får träffas.
Sedan började Emely gråta tyst.
- Gråt inte min älskling sa han med en mjuk röst. Jag vill inte att du ska gråta.
- Jag kan inte sluta gråta sa hon med tårar i ögonen. Jag har saknad dig mer än du har saknat mig. Hur mår min bästa vän Mary-Katie då?
- Hon mår väldigt bra förutom att hon saknar dig med sa han.
- Jag måste gå nu sa hon ledset. Men jag ringer dig ikväll om du inte gör det.
Sedan lade hon på.
Just då kom Kristi upp och log svagt.
- Vem var det som ringde frågade modern med ett litet leende.
- Det var min pojkvän Jack sa hon med tårar i ögonen.
Kristi nickade.
- Gör aldrig slut med honom Emely sa Kristi. För han har allt som en tjej vill ha. Han är snygg, charmig och omtänksam och dessutom väldigt snäll.
- Mm, hur länge ska vi bo kvar här då frågade hon.
- Bara i 1 månad till och börja med raring sa hon och log rart. Jag vet att du vill flytta tillbaks och det ska vi så fort allt är klart.
Emely nickade och gick in i duschen och sköljde av sig med gömmet vatten och sedan gick hon in på sitt rum och tog på sig en blommig sommarklänning och sminkade sig.
När hon gick ut från rummet satt Kristi på en stol och pratade med någon i telefon.
Medan modern satt och pratade så passade Emely på att gå ut till balkongen och sola sig lite då hon fick syn på en snygg kille med blont hår och snygg solbränna.
Killen stod och pratade med en kvinna som tydligen var hans mor.
Då kom ett minne av Jack upp.
Sedan gick Emely in igen då Kristi hade slutat att prata i telefon.
Tiden gick och det började närma sig mot kväller och Kristi gjorde ordning spagetti och köttfärssås och när modern var klar så åt dem lugnt och snackade lite.
Sedan när Emely hade ätit klart så var klockan halv åtta och telefonen ringde och det var hennes bästa vän Mary-Katie.

- Hej kompis sa bästa vännen. Hur mår du?
- Jag mår sådär, jag har saknat både dig och min pojkvän och alla mina vänner.
- Jag förstår det Emely sa hon glatt. För alla här i England har saknat dig med speciellt en kille som heter jack och hans vänner.
- Hihi, jag måste lägga på för jag lovade jack att ringa honom ikväll och du får ha det så bra kompis.
Sedan lade hon på luren och då ringde det igen.

- Halloj sa Emely .
- Hej rosenknopp sa han.
- Hej jack sa hon. Vad har du gjort ikväll då?
- Saknat dig hemskt mycket sa han och log svagt. Du då
- Har haft supertråkigt utan dig svarade hon ärligt.
Då skrattade Jack.
De pratade och skrattade sedan lade Emely på luren och då var klockan halv nio.
Efter alla samtal gick hon och lade sig och dagen där på så
Gick hon upp och duschade en snabbdusch och sedan gick hon ut till köket och åt en stadig frukost och efter det tog hon av sig pyjamasen och tog på sig en gul sommarklänning.
Sedan ringde det på dörren och det var hennes nya kompis Ashley som stod utanför dörren och log ett av sitt charmiga leende.
Emely log tillbaks och då frågade Ashley om de kunde göra något idag och Emely nickade glatt.
- Vad vill du göra för något Emely frågade Ashley glatt.
- Vad sägs gå på staden och shoppa lite idag log hon.
- Gärna det svarade Ashley och berättade att det fanns massa biliga affärer här.
Emely sprang in i sitt rum och hämtade 1000 kr sedan gick hon ut och sprang ner till Ashley och de tog bussen till stan och gick in i en liten sminkaffär där Emely köpte två ögonskuggor, en röd rouge och sedan brun puder och en parfym för 300 kr och hon betalade kontant och fick 700 kr tillbaks.
Sedan gick de till en liten kiosk och köpte en varsin citron glass.
Efter att de hade ätit klart så gick de vidare till en skivaffär då Emely fick syn på en som hon kände igen.
Killen vände sig om och kastade sig över henne.

- Hej! Vad gör du här Emely? Frågade killen hest.
- Jag bor här för tillfället svarade hon surt. Själv då Noah.
- Jag har flyttat hit sötnos sa han glatt. Vi måste pratas vid någon dag raring.
- Mm, självklart svarade hon med ett glatt leende.
Noah nickade kort och sedan han sprang vidare och då passade Emely på att köpa skivan linkin parks nya skiva .
Då Ashley frågade?
- Vem var han?
- Mitt ex svarade hon ärligt. Han heter Noah och han är kär i mig fotfarande.
- Har han inte glömt det än sa hon och flinade .
Emely skakade p huvudet och lade huvudet på sned.
De gick vidare till då Emelys Mobil ringde och svarade med ett hej.
- Hej Emely sa Rösten. Hur mår du?
- Faster Tess utbrast Emely. Jag mår väll bra. Själv då Tess.
- Jag har ont i huvudet bara men annars är det bra svarade hon med ett svagt leende. Vad gör du?
- Är på staden och shoppar med Ashley?
- Okej, då ska jag inte störa sa hon glatt. Ha det så bra?
Sedan lade Tess på och Emely och Ashley gick vidare till en affär då de krockade med en kille.
- Förlåt mig utbrast Emely.
- Det gör inget sa killen och log brett. Hur gick det tjejen?
- Det gick bra svarade Emely blygt.
Killen nickade och blinkade mot Emely och sedan gick han vidare.
- Fan vad snygg han var sa Emely. Vad heter han Ashley?
- Ingen aning sa hon och ryckte på axlarna. Fast jag håller med dig. Han var skitsnygg ju.
Emely nickade och log brett och de gick in i en bokaffär där Ashley köpte en bok om djur och Emely köpte en bok om kyssar sedan tog de bussen hem och gick av och då sprang Kristi ut med ett glatt leende på läpparna.
- Hur mår du min flicka frågade hon.
- Bra nickade hon och berättade att fastern hade ringt och då plötsligt slocknade Kristis vackra leende.
Både gick upp för trapporna sedan gick de in till sig och Emely berättade också att hon hade träffat på Noah.
Modern nickade och kramade om sin dotter som hon hade varit borta i flera veckor.
Sedan gick de in till huset och gjorde ordning en kopp te och en smörgås.
Efter fikat så gick Emely in på sitt rum och läste ut boken om frankrike sedan gick hon ut och utanför dörren stod Noah.
Noah som var hennes första kärlek och som hade lämnat henne för en annan tjej.

- Hej Emely! Hur mår du sötnos?
- Vad vill du mig Noah röt hon ilsket.
- Lugna dig Gullet? Jag vill bara prata med dig.
- Mm, om vadå? Om din nya tjej?
Noah suckade och sa:
- Jag har ingen tjej Emely och jag vill ha dig tillbaks.
- Det kan du glömma grabben väste hon. Du sårade mig och blev ihop med Tracy i stället.
- Jag ber om ursäkt att jag sårade dig och jag hade önskat att jag inte hade gjort slut med dig sa han och svalde.
- Jag är redan ihop med en sa hon sockersött. Och han älskar jag mer än vad andra anar det. Han är mitt allt och jag tänker inte låta din stolthet bita på mig.
- Jaha, men vi kan i alla fall vara vänner Emely sa han lugnt.
Emely nickade och kysste sitt ex på kinden sedan gick hon in på sitt rum.
- Hur mår du min pärla? frågade modern.
- Jag mår bra sa hon snabbt.
Plötsligt ringde och Emely svarade.
- Hej det är Emely sa hon.
- Hej! Vart är hon röt rösten argt.
- Vem är det frågade hon.
- Gissa röt han . Det är din far.
- Vad vill du oss Marius sa hon.
- Jag vill prata med Kristi nu skrek han i luren.
- Vänta,
- Mamma det är din förra man Marius sa hon och suckade.
Modern suckade och tog telefonluren och Emely sprang till sitt rum.
Susana hörde att Kristi hade börjat att gråta och att hon skrek till honom jag hatar dig.
- Jag hatar honom snyftade Kristi. Varför gör han så mot oss för Emely?
Men Emely svarade inte utan hon började gråta.
- Jag vet varför mor, han vill begära vårdnaden om mig sa hon och fick tårar i ögonen.
Tårarna bara rann ner för hennes bleka runda kinder och ner för tröjan och Emely slängde sig ner på sängen och låg där i flera timmar utan äta.
Tiden gick och Emely lade sig och sov i 3 timmar och hon vaknade halv fyra av att telefonen ringde och Emely sprang och svarade.
- Hej sa hon trött.
- Du är min och ingens annans skrek rösten. Jag ska ta dig ifrån din mor .
- Nej för då ringer jag polisen så det så skrek Emely och snyftade.
- Det skulle du bara våga röt han. Jag får alltid min vilja fram så det så!
- Låt mig och min mamma vara din idiot grät hon. Jag hatar dig och kommer aldrig bli din även om du är min far.
Sedan slängde Emely på luren och kastade sig på golvet och började gråta.
- Var det den där idioten grät hon. Nu ringer jag polisen och berättar allt vad han har sagt och sen blir det inget mer med det.
Medan modern ringde polisen så ringde på dörren och hon öppnade.
- Heej Emely sa Ashley. Du har gråtit. Vad har hänt.
- Min farsa till idiot har ringt snyftade hon och berättade allt.
- Gud vad hemskt utbrast hon. Är dem skilda.
Emely nickade .
- Det är mina med fast dem skildes som vänner log hon.
Emely sade inget mer på ett tag tills Kristi bröt tystnaden.
- Dem kommer hit Emely sa modern tyst. Men du kan vara med Ashley. Jag vill inte att du ska vara inblandad i det här mer än vad du är.
Emely nickade kort och de gick intill Ashleys lägenhet och Jasmine log mot dem.
De gick in och tittade på en långfilm som höll på i 3 timmar sedan var klockan halv åtta och Emely gick in på sitt rum.
- Emely sa Modern tyst. Jag har berättat allt för polismannen Marcus och han sade att det lätt farligt att han kanske kan ta reda på vart vi bor så vi måste flytta tillbaks kanske.
- Gärna för jag har saknat min pojkvän jack.
Modern skrattade och log brett och nickade.
Emely log sorgset tankern att lämna sin nya vän gör henne ont att tänka på.
Dagen efter så ringde hon och berättade för Ashley om nyheten och Ashley tog det hår och utbrast:
- Här får du mitt hemnummer och adressen så vi kan skicka brev till varandra log hon.
Emely nickade och kramade henne farväl och tre veckor efter så flyttade de till Manchester deras hemstad i England och Jack mötte henne där och log brett.

- Oh vad jag har saknat dig Min älskade vän sa han och kysste henne välkommen. Jag trodde att jag skulle förlora dig .
- Nejdå, dig sviker jag aldrig sa hon och kysste honom tillbaka.

Skriven av: flowerpower91

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren