Publicerat
Kategori: Novell

Verklighet eller dröm?



Det var förra sommaren i slutet på juli. Jag och min familj var på väg till Åland. Det skulle bli så skönt att slippa Stockholm ett tag. Komma ut och träffa nya människor. Vi skulle vara där en vecka. Det värsta var att det var så dåligt väder. Det regnade nästan hela tiden. Men vad skulle man göra? Vi åkte bil till Åland, båt över förstås från Grisslehamn.

Dom första dagarna var ganska tråkiga. Vi tältade och det bara regnade. Det var en camping som låg i Mariehamn, som var helt fantastisk. Den var rätt stor med kiosk och vattnet låg precis nedanför så man kunde se det från tältet.
Vid sex-tiden ropade ett gäng killar till mina föräldrar ” vill ni ha sprit? ”
Mina föräldrar gick ner till dom och började prata. Killarna var tre stycken jag vågade inte gå dit och prata. Men prata fick jag i alla fall göra för killarna kom fram till mig och presenterade sig. Killarna var mellan 24 och 29 år. Den ena killen koncentrerade jag mig mest på. Han hette Johnny och var 24, yngst av killarna. Han var så himla söt. Han pratade mest med mig. Han frågade hur gammal jag var, vad jag gick för linje på gymnasiet och om jag hade börjat övningsköra ännu. Dom hade druckit lite grann fast dom var inte så fulla.

Plötsligt skulle killarna ner och bada. Dom frågade om mina föräldrar skulle med, men det var för kallt, tyckte dom. Johnnys kompis frågade om jag ville bada självklart ville jag det. Fast det var ganska pinsamt att visa sig i bikini men jag badade i alla fall i kortbyxor.

Lite senare skulle jag gå med dom ut på stan. Det var Mariehamnsfestival och sångerskan Ardis skulle uppträda. Jag ville gärna följa med dom, det skulle ha varit tråkigt om jag suttit kvar med mina föräldrar på campingen.
Jag gick med killarna själv till stan för mina föräldrar ville inte följa med. Det tyckte jag var ganska bra.
När vi kom dit hade inte Ardis börjat sjunga så vi stod där utanför och väntade. Johnnys två kompisar gick i väg för att handla öl. Johnny började säga att jag hade så fina ögon och att dom såg så ledsna och snälla ut. Jag visste inte vad jag skulle säga för jag blev alldeles generad. Sedan kramades vi. Men när hans kompisar kom tillbaka hade vi släppt varandra.

När Ardis hade börjat sjunga stod vi utanför och kollade. Johnny höll om mig och jag darrade i hela kroppen. Det kändes som om något skulle hända.

När vi hade stått där ett tag blev killarna hungriga och vi gick till en pizzeria. Jag var inte hungrig så jag satt där och gjorde dom sällskap.
Vi satt där ganska länge killarna hade fått i sig ganska många öl men dom var inte så jättefulla, dom kunde i alla fall gå och prata perfekt.

Vi var på väg till en pub och jag förstod att jag inte skulle komma in där för jag var ju bara 16 år. Men killarna trodde absolut att jag skulle komma in. När vi väl kom fram så stod det en stor fet vakt som sa att jag och Johnny inte kom in. Johnny hade inget id-kort. Vi bestämde att jag och Johnny skulle gå tillbaka till campingen och hämta det. Hans två kompisar skulle stanna kvar. Så jag och Johnny gick tillbaka till campingen.
Efter en stund kom vi fram till en bilväg. Där stannade vi och Johnny böjde sig fram och kysste mig. Jag rös i hela kroppen, jag visste inte vad jag skulle göra. Det kändes så härligt. Vi stod där en stund. Sen gick vi över vägen och satte oss vid en fontän på en bänk. Det var så himla romantiskt. Det kändes som att jag ville sitta där hela livet ut. Det var så underbart. Innan vi kom till campingen stannade vi flera gånger och kysstes. Allt kändes så himla bra.

Vi smög förbi mina föräldrars tält för hans tält låg precis bredvid. Inne i tältet stannade vi och där hände något otroligt. Vi älskade. Det var första gången för mig och det gjorde så ont.
Tänk att han var 24 och jag 16 år. Men jag tycker inte att åldern spelar någon roll när det gäller kärlek. Efteråt låg jag kvar hos honom, jag trodde inte att han skulle komma ihåg det här nästa morgon. Men han sa att vi skulle prata morgonen därpå.
Jag blev orolig att mina föräldrar skulle undra var jag var så jag pussade honom god natt, sedan gick jag.
Morgonen därpå vaknade jag ganska tidigt. Jag hade kläder på mig och kände mig ganska ofräsh. Jag gick ner på toa och för att duscha. Det gjorde så himla ont att kissa det var verkligen hemskt.

Senare på dagen låg jag och solade, tänk att solen var framme. Jag var så himla glad och lycklig. Jag längtade verkligen efter att Johnny skulle vakna. Men när dom väl vaknade gick killarna och duschade. Sedan åkte dom bara därifrån. Utan att säga ett ord. Dom sa kvällen innan att dom skulle stanna två nätter. Varför pratade inte Johnny med mig? Skämdes han? Eller var han bara ute efter en sak?
Jag blev jätteledsen, jag grät i min mammas famn hela dagen.
Jag kunde inte tänka på något annat än honom. Vi som hade det så fint. Bilresan hem var jättehemsk det enda jag tänkte på var Johnny. Jag tänker på honom fortfarande och kommer alltid att göra det.

Skriven av: jessica

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren