Publicerat
Kategori: Novell

Vet inte vad den ska heta än... Del 1

Mimmi tittade ut genom det immiga fönstret och suckade. Regnet öste ner. Kan det inte snöa istället, tänkte hon. Det var snart jul och det hade inte kommit så mycket som en enda liten snöflinga än. Mimmi suckade igen och ägnade sig åt historieboken istället. Hon kunde inte koncentrera sig så hon tittade runt på klassen. Alla läste. I alla fall nästan alla. Malin pillade med sin mobil, fast det var förbjudet i skolan, och Robin prasslade med en påse, som det antagligen fans godis i. Mimmi försökte koncentrera sig på boken igen men hennes tankar drogs ideligen till festen hon hade haft hemma i lördags. Hennes mamma och pappa var skilda och bodde långt ifrån varandra. Mimmi hade bara varit 2 när de skildes och nu bodde hon hos sin mamma. Mimmis pappa hade skaffat sig två barn med en tjej som var hälften så gammal som honom själv och Mimmi var nästan aldrig där och hälsade på. Det var för långt. Mimmis mamma, hon var nästan aldrig hemma och när hon var det då va hon så trött att hon bara la sig på sängen och lät Mimmi göra allting. När Mimmi hade frågat om hon fick ha fest hemma hade hennes mamma bara nickat trött på huvudet. Mimmi hade städat hela lägenheten och fixat läsk och godis. Festen var vild. Fler än hon hade räknat med hade objudna kommit in. Hennes gäster hade tömt Mimmis mammas skåp där hon förvarade sprit och tagit i sönder det mesta av deras värdesaker. När Mimmis mamma kom hem hade hon bara suckat och slängt några av ölburkarna som hon hade hittat på golvet, sen slängde hon sig på soffan och sov resten av dagen.

Är detta en bra början??

Skriven av: Siri

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren