Publicerat
Kategori: Novell

Vildängel

Tankar som flödar. förbjudna tankar som inte får finnas. tanken på att inte finnas till... att inte längre existera kan inte sluta snurra i hennes huvud.Hennes kropp som inte längre orkar.
Tankar som trycker hårt och intensivt mot pannbenet gör ont. Att få bli en vildängel är hennes strävan i mörkret...

Hon tar upp den näst sista cigaretten ur paketen och tänder. Det är fredag förmiddag och hon sitter och tittar ut genom köksfönstret mot det soliga vädret. Att alla mår så bra när det är soligt och varmt är en myt, en förbannad lögn. Tanken ekar fram och tillbaka i huvudet blandat med ångest, ångest som som växer och är omöjlig att dämpa.

Rakbladet tränger igenom huden för niohundraåttiotredje gången. Men smärtan existerar inte. Smärtan i tankarna är dominanta...Hennes ärriga och söndriga kropp som aldrig kommer att läka, hennes sår som alltid kommer att påminna henne om den tid hon helst av allt vill glömma, om hon kommer få uppleva det. Om hon någonsin kommer att uppleva glädje igen, lycka och glädje, lycka och glädje, glädje och lycka.

Fredagen fortsätter, sekunderna och minuterna flyter sakta. Dagen vill få sitt slut, hon vill bli vildängel, få ett slut på tankarna. Hennes själ vill hem nu.Hon sväljer tabletter, lungnande tabletter som ska få henna att slappna av. Hon sväljer fem, hon sväljer arton... hon sväljer åttio lungnande tabletter.

Hon svävar, hon är lungn nu, men vaknar på sjukhuset av att en doktor ställer frågan:
- Är du medveten om att det du gjorde nu var farligt?
- Jo, vet jag. Svarade hon ärligt.
- Då klassas detta som ett självmordsförsök. Informerade doktorn.

Hon vill vara en vildängel, men hon stannar kvar för andras skull. Att alltid ställa upp för andra gör en till en bra människa. En människa som alla tycker om. En människa som föraktar sig själv. Trasar sönder sin kropp till spillror, och försöker fly från sina sinnen. Men ju mer hon flyr ju mer jagar hennes tankar henne. Hon hatar sig själv och sin kropp, men älskar alla andra.

Hon berättar att hon är tung och hon kan inte flyga. Hon tittar upp på vännerna när dom svävar. När hon försöker lyfta är det något som drar ner henne mot marken, något tungt som drar ner henne mot mörkret, så lång ner att hon knappt återser ljuset.

Tankar som flödar. förbjudna tankar som inte får finnas. tanken på att inte finnas till... att inte längre existera kan inte sluta snurra i hennes huvud.Hennes kropp som inte längre orkar.
Tankar som trycker hårt och intensivt mot pannbenet gör ont. Att få bli en vildängel är hennes strävan i mörkret...

Hur länge?

Skriven av: cornelia

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren