Publicerat
Kategori: Novell

Vinna eller Försvinna

Vinna eller försvinna.
Lina slår bollen hårt mot Sofie. Hon måste verkligen bli bättre. På Lördag är det ju Junior mästerskap och hon måste bara få vara med i de. Hennes tränare har sakt att det är bara 1 tjej från Yrla-flickorna som fick vara med i tävlingen.
Yrla-flickorna heter gruppen som lina är med i, Lina har tränat badminton i 3år. Och ändå är hon inte bättre än flickorna i gruppen under henne. Hennes tränare har sakt att om hon inte blir bättre måste hon tyvärr byta grupp.
Lina vill inte byta grupp! så därför tränar hon nu varje ledig stund.
- Ta bollen då sopa! , hör hon Sofie ropa. Hon småler sådär elakt. Lina önskar att hon bara kunde smälla till det där finniga ansiktet, men då skulle väl Börje bli arg. Börje är Linas Tränare. Han har alltid gröna jogging byxor och en vit keps.

Efter träningen sitter tjejerna och pratar i omklädnings rummet.
- Såg ni börje i dag, fnissar Sofie.
-Ja han var ju ba för konstig, instämmer Malin.
- Jag tycker att han var ganska bra, säger Lina lite tyst.
- Ja! visst Lina! du är ju kär i honom! *hehe*, Sofie skrattar så att hon ramlar ner på golvet. Alla andra tjejerna skrattar också.
Lina vet inte varför men de bara gör det. Lina tar sin påse och sedan försvinner hon ut ur omklädnings rummet.
Lina hör viskningar där inne, men hon hör inte riktigt vad de säger. Fast det vill hon ändå inte höra, det är säkert bara en massa duma saker.
När Lina kommer hem går hon rakt in i duschen. När hon har duschat ställer hon sig framför spegeln och säger för sig själv:
- Jag ska vinna! jag ska ta medalj på lördag! =) , sedan öppnad dörren och lendet försvinner från Linas ansikte.
- Lina! vi ska äta mat nu!, det är Linas mamma som öppnar dörren.
- Ja jag kommer...suckar Lina, och sedan traskar hon ut ur badrummet. Under middagen pratar de om lördagen.
- Hoppas att du kan vara med på lördag! , ler hennes mamma stort.
- mmm...., säger lina medan hon slevar in ett lass av torsken.

På kvällen har Lina svårt att somna. Hon ligger och tänker på Sofie och badmintonen.
Hoppas inte att Sofie får åka på tävlingen. Då kommer hon malla sig ännu mera.
Sedan somnar Lina till slut.

Nästa morgon vaknar Lina av telefonen, det är Börje och han låter väldigt ivrig.
Han sa att det skulle ha uttagningen nu på eftermiddagen istället för på förmiddagen.
Vad bra! tänkte Lina, för då har hon ju lite tid på förmiddagen och träna på slagen.
Efter frukosten tog Lina på sig jackan och sedan sprang hon ner till fotbolls planen, för det var det bästa stället att träna på.
Lina slår ett hårtslag och bollen flyger upp i luften. Sedan fångar hon den igen och igen.....
Det går ju riktigt bra idag! Lina blir så glad så hon börjar sjunga Britney Spears ``stronger´´ så högt hon bara kan.
Pöltsligt hör hon ett skratt ifrån det andra målet.
Det är Sofie och Helen som har titta på hela tiden. Lina blir knall röd i ansiktet. Vad ska hon göra?
Lina vänder sig om och börjar gå mot grinden.
- Lina! ska du gå nu? *hihi*, helen och Sofie skrattar så högt så att det ekar över hela fotbolls planen.
Lina känner hur gråten kommer. Det går inte att stoppa. Den ena tåren rinner ner för hennes kind och den andra tätt in på.

När Lina kommer hem är klockan redan 13,00 och ut tagningen ska vara kl. 14,00. Lina sätter sig ner på stolen och bläddrar igenom senaste numret av `` Sport magasinet´´ och där i hittar hon en sak, som hon aldrig har lagt märket till.
En artikel om ``Hur man ska slå bollen rätt´´
Lina läser igenom den och hon hittar faktiskt ganska många nya tips.
Lina märker inte att klockan fortfarande går, klockan har redan hunnit bli 13,55 och Lina rusar ut och tar på sig tränings kläderna.
När Lina kom ner till idrotts hallen var klockan prick 14,00 så Lina hade tur.
Annars hade hon missat ut tagningen, och med de nya tipsen så tror hon faktiskt att det kan gå ganska bra.
Tjejerna börjar med att spela mot varandra. 2 minuters matcher och försten till 5.
Först spelar Helen och Sofie mot varandra, Sofie vinner såklart.
Sedan är det Linas tur att spela mot Malin.
Lina slår först en hård boll mot henne men den lyckas hon ta. Sedan får Lina en lös boll, Så hon måste springa en bit fram men det går bra. Lina och malin spelar ganska gämt tills Lina prövar ett nytt tips som hon läste om i tidningen.
Och plötsligt vinner Lina matchen med 5-4 =)
Efter en stund har alla spelat mot alla, och Börje har kommit fram till att det måste bli någon av Lina och Sofie.
Så Malin och Helen får sitta på bänken och heja på.
ÅÅ nej! , Lina vet att hon kommer bli utklassad av Sofie.
Matchen börjar lite försiktigt, men efter ett tag börjar Sofie slå lite hårdare och nu kändes det som om Sofie skulle vinna.
Men då tog Lina satts och PANG!
bollen slår rakt över nätet och förbi Sofie.
Lina har vunnit! =)
Lina ska få åka till juniormästerskatet!!!!!!!!!!!!!!!
Det spelar ingen roll om Lina tar medalj på lördag.
Hon har redan vunnit.

SLUT

Skriven av: sara

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren