Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Vinter träff

Där satt hon på marken och stirrade ner på sin onda fot. Den va nog stucken.
"Förbannade halkan" tänkte hon.
Vintertiden va ingen hitt för henne.
För även om det va vinter så var denna söndag förmiddagen vacker. Solen sken och snön hade lagt sig fint på backen.
Hon försökte ställa sig upp, men det gick inte. Den smärtan gjorde såpass ont att hon ramlade ner igen.
Mannen på andra sidan gatan såg det. Så han sprang över till henne.
-gick de bra ? Frågade han.
- nja, tror att min fotled är stucken. Svarade hon.
- Oj då. Jag hjälper dig till närmaste sjukhus.
Han böjer sig ner för att hjälpa henne upp. Då möts deras ögon.
Och de blev stelt.
- tack, förresten mitt namn är Lina. Sa hon.
- Det är inga problem, trevligt att råkas Lina, jag heter Pierre. Svarade han tillbaka.
När Pierre hade fått upp Lina så märkte hon att de gjorde mer ont än vad det kändes när hon satt ner på marken.
- Kan du belasta foten lite eller gör de för ont? Frågade Pierre
Men gråten i halsen svarade hon.
- nej tyvärr, det gör för ont.
Då tog han henne och lyfte upp henne i sin famn.
Lina känner hur hon började rodna.
Han tittade på henne, log och frågade.
- kan jag fråga en sak?
- Ja självklart svarade hon blygt.
- Kan vi ta en kaffe efteråt och lära känna varandra.
- Ja då, självklart kan vi det. Svarade Lina.
Pierre fortsatte att gå med raska steg mot sjukhuset men kunde inte släppa ögonen ifrån henne. Han visste redan från början att detta var en speciell kvinna och ville inte släppa taget om henne så snabbt.
Detta var kvinnan som han väntat på .

25 år gammal och älskar att skriva. Har alltid tyckt om att bilda ord till en mening . Kolla gärna in min blogg -> nouw.com/RebekkaEklund
RebekkaEklund är medlem sedan 2017 RebekkaEklund har 1 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren