Publicerat
Kategori: Novell

VM i Bryssel

Robert Fox, sportjournalist på tidningen Weekly News satt vid sitt skrivbord och försökte skriva någonting om curlingmatchen Kanada-USA.
' Kanada var överlägsna i början men USA:s Brour Shelt gav USA en dunderträff och...'. Så lång hade han kommit på artikeln som han skulle lämna in om en kvart.
- Fox, hördes en sölig röst.
- Ja mr Daves, suckade Rob och ställde sig upp.
- Skit i den där curlingartikeln, du ska till Bryssel, sa han upphetsat.
- Och skriva om Brysselkål eller?
- Det där var inte roligt Fox, du ska rapportera om fotbollsvm där.
- Ska jag? sa Rob förvånat.
- Dina väskor är packade och taxin till flygplatsen väntar. Allt är ordnat. Rob tittade gråtfärdigt på honom och skakade hans hand och skyndade sig ut. Chauffören verkade glad och pratade oavbrutet om USA:s chans i VM.
- Vi spöar Saudarabien med förbundna ögon, skröt han. USA hade Saudarabien, Slovenien och Kroatien i sin grupp. När han var på planet var han spänd av förväntan. 80% av dom på planet skulle titta på VM. På planet hamnade han bredvid en reporter från Sunday Mirror.
- John Stromboli, sa han när svetten rann ner från hans panna och sträckte fram sin stora knytnäve.
- Robert Fox, sa han själv med pipig röst och skakade hans hand. När planet äntligen landade blev dom stoppade av åtta män med huvor och svarta och rena dräkter. Hela flygplatsen var tom.
- Ge oss era värdesaker och passera, röt en av dom barskt. Ingen rörde sig. En av dom nickade mot ett rum och dom blev inledda där. Där blev dom tryckta mot väggen och vapen riktades mot dom.
- Värdesakerna eller livet, morrade en tredje. Några få reste sig upp och gav dom plånböcker, klockor och smycken och sen fick dom gå iväg. Rob var nära att ge dom sakerna men Stromboli gav honom en sträng blick. Stromboli reste sig upp men två stycken sprang fram och tryckte ner honom igen.
- Nu! skrek han till Rob som hoppade upp och kutade för sitt liv ut ur rummet. En av dom gav Stromboli en snabb blick och sprang sen efter Rob. Rob sprang ut därifrån och slängde sig in i en telefonhytt.
- Många poliser till Streetgate, sa han stressat efter att ha läst på en skylt. Flygplatsen, lade han till. Precis när han hade sagt det ordet sköt mannen sönder hytten och skotten var centimetrar från honom. Mannen kom närmare och laddade om och skulle just skjuta en ny salva när mannen blev skjuten i benet. Två polisbilar med sex i varje hade parkerat. En polis ledde Rob som var chockad men inte blivit skadad till polisbilen.
Ni undrar kanske hur det gick. Stromboli och en gammal tant hade överlevt attentatet där. Resten hade blivit skjutna. Fast Stromboli var svårt skottskadad. Efter den händelsen som uppmärksammades i tidningen så koncentrerade Rob sig på Vm. Premiärmatchen mellan USA och Kroatien skulle gå av stapeln nästa dag.


Fortsättning följer.

Skriven av: The Paradise

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren