Publicerat
Kategori: Novell

Wow , vilken sommar

Jag var 11 år och mitt namn var Emma Granholm. Mitt hår var brunt och mina och brungröna. Min stora dröm var att det skulle hända nåt kul den här sommaren. Någonting alldeles extra. Det började med en promenad med min hund My...
Låt mig berätta hur det gick till.
Jag var ute och gick med My när nån sprang på mig så jag ramlade omkull och slog huvudet i trottoarkanten. Sen blev allt svart. Jag vaknade en kvart senare i ambulansen. Mamma var där och tittade oroligt på mig. Men där var också en kille som jag aldrig hade sett.
- Hur mår du älskling?? frågade mamma.
- Jag har ont i huvudet, svarade jag. Då började killen gråta.
- Förlåt mig men jag och en kompis lekte och han började jaga mig. Jag skulle kolla om han var nära mig så jag tittade bak och då sprang jag rakt på dig.
- Var är My? frågade jag matt.
- Hon är hemma, sa mamma. Hon kom hem och skällde så jag gick ut och fick se dig ligga på marken. Det var Sebastian här som sprang in och ringde ambulansen.
- Tack, sa jag och försökte le mot Sebastian men mitt huvud värkte så det blev bara någon konstig grimas. När ambulansen kom till sjukhuset sa de att jag hade klarat mig bra, bara fått en rejäl smäll. Mamma gick ut ur mitt rum för att gå på toaletten. Kvar i rummet var jag och Sebastian. Då hände det som skulle förändra sommaren. Sebastian gav mig en lätt puss på kinden och gick mot dörren.
- Hejdå, sa han tyst.
- Hejdå, sa jag.

1 dag senare när jag hade kommit hem fick jag ett kort med posten.
Där stod det : Vill du gå på bio med mig?? Sebastian.
På kortat var det en katt som höll en ros i handen och det stod 'förlåt' där.
Jag gick på bion med Sebastian och den kvällen blev vi tillsammans.
Nu när jag är 12 år är vi fortfarande tillsammans.
Jag säger bara : Wow vilken sommar jag har varit med om!!!!!
Det hände verkligen något extra.





Skriven av: Tova Vestman

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren