Historian bakom Novell.nu

Här är historian bakom Novell.nu. Det är en del och berätta om, eftersom webbplats har funnit på internet sedan 1996. Den startades då av Michael Ländin och var igång tills år 2014. Därefter tog vi på Webb365 över webbplatsen och byggde den om från grunden för att få den växa ännu mer.

Barometern skriver om novell.nu
Nu kan du få din novell publicerad på Internet, Barometern 1996
1996

Allt började genom att Michael Ländin och Héléne Fredholm visste att deras litterära intresse skulle delas av många i Sverige. Det är därför de lanserade "Novell på nätet".

Kalmars län tidning om Novell.nu
Dikter på Internet, Kalmar läns tidning 1997
1997

Michael Ländin visste att det var bra att satsa på kulturen. Han har nämligen get författare chansen att bli publicerade på internet.

Expressen skriver om Novell.nu
Bäst just nu, Expressen 1997
1997

Michael Ländin visste att det var bra att satsa på kulturen. Han har nämligen get författare chansen att bli publicerade på internet.

Sajber XL
Novell.nu 1:a på topp 5, Sajber SVT 2000
2000

Novll.nu var nummer 1 i Sajber på SVT år 2000. Det var alltså i programet Sajber XL

Novell.nu utssende år 2000
Sidans utseende år 2000
2000

Så här så sidan ut år 2000. Den var väldigt modern för sin tid. På den tiden fanns det redan över 5000 noveller och dikter på sidan.

Novell.nu utssende år 2008
Sidans utseende år 2008
2008

År 2008 byggdes sidan in med dom övriga sidorna som ägdes av fl-net. Det gjorde att man på ett enkelt sätt kunde navigera mellan olika sidor.

Novell.nu utssende år 2000
Sidans utseende år 2013
2013

År 20013 så moderniserades sidan.

Novell.nu utssende år 2000
Novell.nu tas över av Webb365
2014

Webbplatsen byggdes om från grunden och anpassades för dagens krav. Men alla noveller och dikter som har är publicerade sedan 1996 är kvar. Webbplatsen förbättrades så att den kunde nå fler.

Novell.nu utssende år 2000
Novell.nu intervjuas av Egenutgivarguiden.se
2014

Vi blev intervjuade av Egenutgivarguiden.se. För att läsa intervjun kan ni klicka här.

Novell.nu utssende år 2000
Novell.nu byggs om igen
2020

Vi valde att bygga om webbplatesn igen för att implementera mer säkerhet och för att förbättra webbplatsen så den fortsätter vara Sveriges största katalog av noveller och dikter.

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren