Artiklar

Här publiceras nätets bästa artiklar. Alla artiklar som finns här är på svenska och är väldigt välskrivna.

Dom senaste artiklarna:

Online-spel som kreativ bränslekälla för novellskrivning

Jaroslaw Szymczak

I den digitala eran erbjuder online-spel en unik möjlighet för författare att utforska nya världar, karaktärer och berättelser, vilket kan tjäna som en ovärderlig…

Klicka här för att läsa hela »

Finns det Litterära E-Kurser?

Jarek

Onlineutbildning har öppnat en värld av möjligheter för de som är intresserade av litteratur och vill fördjupa sina kunskaper. Det finns en mängd e-kurser som erbjuder…

Klicka här för att läsa hela »

Bokmässan i Berlin: Ett Mekka för Litteraturälskare och Svenska Expats

Jaroslaw Szymczak

Berlin, en stad rik på historia och kultur, har länge varit en samlingspunkt för konstnärer och författare från hela världen. För den litteraturintresserade…

Klicka här för att läsa hela »

Diktens Kraft: Hur Ord Skapar Känslor och Bilder

Jaroslaw Szymczak

Inledning: Poesi är en av de mest uttrycksfulla och intensiva formerna av litteratur. Denna artikel utforskar hur diktens språk, genom sin rytm, sitt bildspråk och…

Klicka här för att läsa hela »

Novellens Konst: Att Berätta en Hel Historia på Få Ord

Jaroslaw Szymczak

Inledning: Novellen, ett litterärt format som ständigt väcker fascination, utmärker sig genom sin förmåga att berätta en omfattande historia på…

Klicka här för att läsa hela »

Framtidens innovationer inom bilvärlden - spela blackjack online i en självstyrande bil är inte så långt bort som vi kanske tror

Jaroslaw Szymczak

Teknologin fortsätter att förändra vår vardag, för varje dag som går. Förändringar sker så snabbt så att vi knappt hinner med och idag…

Klicka här för att läsa hela »

Mest populära artiklarna:

Novell tips

Jaroslaw Szymczak

Att skriva en novell är inte så svårt, men det finns en del tips som kan göra det hela något lättare. Något som de flesta kända författare rekommenderar är att läsa mycket. Det bidrar till…

Klicka här för att läsa hela »

Novell ideér

Jaroslaw Szymczak

Att skriva en novell kan vara en lämplig utmaning även om man inte skrivit så mycket förut. Den är inte lika lång som en roman, men ändå lång nog för att man ska kunna få in lite handling.…

Klicka här för att läsa hela »

Dikt ideér

Jaroslaw Szymczak

Det finns flera bra tips och ideér för den som vill skriva dikt. Ibland sitter man fast och vet inte riktigt hur man ska uttrycka sig och då kan det vara bra att…

Klicka här för att läsa hela »

Novell Inspiration

Jaroslaw Szymczak

Det finns olika anledningar till att skriva skönlitterära texter. Det kan vara alltifrån en skoluppgift till en stark längtan efter att få utlopp för kreativitet eller…

Klicka här för att läsa hela »

Analysera en novell

Jaroslaw Szymczak

Det kan vara svårt att skriva en novellanalys om man aldrig har gjort det förut. Detta innebär dock att man bryter ned en novell i beståndsdelar. Därefter svarar man på…

Klicka här för att läsa hela »

Vad kännetecknar en kärleksnovell?

Jaroslaw Szymczak

Vad är det för skillnad mellan en kärleksnovell och en novell som innehåller en kärlekshistoria? Eftersom båda typer av böcker…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren