Deckare noveller

Letar du efter en deckare novell? Vill du publicera en deckare novell? Då har du kommit till det perfekta stället på nätet. Här nedan hittar du alla noveller av kategorin deckare.

Dom senaste deckare novellerna:

Myntets andra sida

1. Cross hade känslan att hon vaknat redan innan telefonen ringde men i mörkret var det svårt att avgöra. Hon kastade ut armen på sidan av sängen mot nattduksbordet och kände hur den halvfulla…

Klicka här för att läsa hela »

JERRY HAMMER

BJÖRN ARNE TORSTENSSON

Jerry Hammer smög sig på den onde mannen. Mannen hade dödat sin fru och våldtagit sin 9-åriga dotter. Pga en klantig åklagare hade mannen klarat sig undan och blivit frikänd. Men Hammer skulle…

Klicka här för att läsa hela »

BRUNNEN

BJÖRN ARNE TORSTENSSON

Jag befann mig längst ner i en brunn. Hur jag hade hamnat där hade jag ingen aning. Minns att jag var på ett pubdisco och flörtade med en snygg tjej i röd klänning. En annan kille verkade skitsur…

Klicka här för att läsa hela »

SKYTTEN

BJÖRN ARNE TORSTENSSON

Mannen på bänken i Slottskogen hade en sekund kvar att leva. Knallen blev öronbedövande. Kulan gick in genom bakhuvudet och en del av framtänderna krossades vid kulans utgång. Skytten var nöjd.…

Klicka här för att läsa hela »

JERRY HAMMER i KÖPENHAMN

BJÖRN ARNE TORSTENSSON

En islamistisk terrorist, Fached Saud, hade dödat regissören Walfrid Hipshot som besökte den Muhammedutställning i Sankt Nikolaj Kirke i Köpenhamn som satirtecknaren Clas Wittz hade anordnat. Saud…

Klicka här för att läsa hela »

BILJAKTEN

BJÖRN ARNE TORSTENSSON

Jag gled runt i min Mercedes SLK på bergsvägen. Eftersom det var varmt körde jag nerkabbat. På högsta volym avnjöt jag Beatleslåten "Get Back" och kände mig som den coolaste mannen genom tiderna.…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta deckare novellerna:

Lek med elden

Tonica

Sammanfattning: Emilia är kär i Martin, men någon annan har honom fast. Om bara den personen inte fanns, skulle allt vara annorlunda. Man ska nog akta sig för vad man önskar. ----------------------------…

Klicka här för att läsa hela »

Domedagen

Fredrik Devenfors

En Novell av Fredrik Devenfors DOMEDAGEN Fint belägen på en höjd står en enslig liten ortodox kyrka omgiven av en lund av kritvita ryska björkträd. Det är folktomt, tyst, mörkt och smått magiskt…

Klicka här för att läsa hela »

Huset på höjden

Lottie Ålhed

Den sorgligaste saken i världen måste väl ändå vara åsynen av en litet barn inlindat i en filt utan någon vuxen i närheten. Oskyddad och lämnad åt sitt öde. Mariana kom cyklande på grusvägen…

Klicka här för att läsa hela »

De magiska pärlorna

Frida

KAPITEL 1 - ceremonin Dörrklockan ringde och Grace skyndade sig nerför trappan. Hennes femåriga syster Youline sprang mot dörren från köket. ” Jag tar det, jag tar det!”, skrek hon med sin pipiga…

Klicka här för att läsa hela »

I en mördares huvud

Kim James

Det var en regnig dag i september. Gatorna hade sedan middagstid varit näst intill tomma på folk och de få butikerna som ramade in torget hade redan slagit igen för dagen på grund av brist på kunder.…

Klicka här för att läsa hela »

Fabriken (en psykologisk kriminalhistoria)i fyra delar

Lottie Ålhed

Del 1 Fabrikören som ung pojke Sextiosju,sextiosju var har du tagit vägen nu?löd texten som malde i hans huvud. Redan i 12-13 års ålder hade han fått bli ställföreträdande vuxen. En ung pojke…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren