Sorgliga dikter

Letar du efter sorgliga dikter? Vill du publicera en sorgliga dikter ? Då har du kommit till det perfekta stället på nätet.

Dom senaste sorglig dikterna:

En kamp i tystnadens famn

Aso Akhtary

Orden som fjättrar mig som svag, Förbjuder min röst att sjunga Handlingar var som tunga stenar krossade mina vingar Hindrande mig från att lyfta och flyga fritt mot mina drömmer Handlingar var som…

Klicka här för att läsa hela »

Reclaim the world with kindness

Bara För De Utvalda

I hear children screaming and parents crying. I see soldiers fighting and people dying. Wherever I look there is violence and death. People fight for their life, and some take their final breath. This…

Klicka här för att läsa hela »

Skriket

Fredrik Trulsson

Ett ensamt, övergivet skri i natten, varför skall någon så dåligt må. Långt över näsan bara livets vatten, säg skall du någonsin över ytan nå? Det firas som vanlig detta år igen, medan du…

Klicka här för att läsa hela »

Rädd för spöken?

Fredrik Trulsson

En stor flicka snart fyllda 11 år, ligger och gråter emot katten. Fullt påklädd, trots att det är vår, hon vet, nu så stundar natten. Hennes mor gick bort i cancer, nu är det bara pappa och Siv.…

Klicka här för att läsa hela »

Ännu en kall natt

Fredrik Trulsson

En ovanligt kall jul i landet, snödrivor, blankis och rått. De som kan har flytt ifrån det, tagit sin packning och rest bort. Men en frusen äldre kvinna, med hål i kläderna och trasiga skor. Som…

Klicka här för att läsa hela »

Barndom

Poesi.psykos

TRE SYSTRAR OCH EN BROR
VI MATAS MED 
ÖRFILAR TOFFLOR OCH SKOR
TRE ANSIKTEN VILAR
EN GRÅTER SNOR HÅR FRÅN HUVUD PÅ GOLVET EN GÖR UPPROR
ÄNNU MERA ÖRFILAR SÅ HAN SLOG
EN EFTER EN TVÅ…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta sorglig dikterna:

Ett barns smärta.

Bo Grapenskog

Ett barns smärta. Svångremmen dansade i luften över en pojkes rygg. Pojken jämrade sig väldigt mycket. Han var mycket medtagen när det var över och pappan hade somnat på golvet. Tyvärr var det…

Klicka här för att läsa hela »

När mörkret sänker sig

Fredrik Trulsson

När mörkret sänker sig Se mig naken Jag sitter här mol allena och klockan den är över två, tänk om någon människa någonstans, bara kunde mig nå. Ensam uti natten, utan någon av dem som kallade…

Klicka här för att läsa hela »

Vägen till Hades

Dr Solitude

Jag känner mig levande begravd, begravd i det som kallas för givet. Instängd i tysthetens kammare, dag efter dag, instängd i det som är givet. Uppslukad av skuggornas dystra dunkel, natt efter natt,…

Klicka här för att läsa hela »

Ensam i en värld full av liv

Anonym

Här sitter jag, ensam vid bordet. Så känns det iallafall men jag vet att där är människor runt omkring mig som gapar och skriker men allt jag hör är dova ljud. Ungefär som om man stod utanför…

Klicka här för att läsa hela »

Det som luktar så friskt om hösten är grenarnas frihet från löven.

Fritz

Det är höst därute: En årstid som jag inte precis har älskat tidigare. Jag är väl fortfarande inget stort fan av hösten, men måste ändå erkänna att det är vackert. Jag öppnar fönstret varje…

Klicka här för att läsa hela »

39 saker du aldrig fick veta.

Ökänd

1. Ångesten äter upp mig varje dag. Ibland behöver jag hjälp med den. 2. Ofrivillig ensamhet är bland det värsta jag vet. 3. Jag skriver dikter som ingen får läsa. 4. Mina vänner är min familj.…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren