Bo Grapenskog

Bo Grapenskog

Jag är 67 år gammal. Jag har fyra vuxna barn. Jag är en gammal dansbandsmusiker,spelar sologitarr,bas,klaviatur,banjo,ukulele. Musik är en stor passion. Skrivandet också.
Jag är ett barnhemsbarn så jag har det som lite terapi. Andra intressen är att översätta från engelskan till svenska.
Naturen är något som jag tycker om,de sjungande skogarna i Småland. Vi har ett sommarställe vid en sjö där vi är hela sommaren. Tycker om människor och är väl lite pratglad. Får jag bjuda på en kopp glädje. Glädje och skratt är två viktiga komponenter i livet. Försöker vara så positiv som möjligt.

Publicerade verk: 1943
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

En joddling kan förändra mycket.

Bo Grapenskog

En joddling kan förändra mycket. Jag var ett fosterbarn på 50-talet,den hemska behandlingen på Barnhemmet kan vi sätta åt sidan. Jag kom till ett Lantbrukarpar i Smålands Rydaholm. Jag började…

Klicka här för att läsa hela »

JUL I OKTOBER FÖR OBOTLIG CANCER

Bo Grapenskog

JUL I OKTOBER FÖR OBOTLIG CANCER Skulle någon göra en jul i Oktober till exempel,för att sin lilla dotter var sjuk i cancer och ingen trodde att hon skulle överleva till julafton. Anita som flickan…

Klicka här för att läsa hela »

EN KÄRLEK SOM ALDRIG DÖR

Bo Grapenskog

EN KÄRLEK SOM ALDRIG DÖR EN KÄRLEK SOM ALDRIG DÖR En vacker dag kom ett äldre par in till en advokats kontor. Man kunde misstänka att de ville skilja sig. Advokaten blev lite förbryllad efter att…

Klicka här för att läsa hela »

Skammen är total mot fattighetspensionärerna.

Bo Grapenskog

Skammen är total mot fattighetspensionärerna. Att så många lever under fattighetsbegrappet i Sverige 2017 är ju faktiskt häpnadsväckande. Hur tänker man eller tänker man inte alls? Vem kan leva…

Klicka här för att läsa hela »

Sverige är det friaste land i världen,en myt.

Bo Grapenskog

Sverige är det friaste land i världen,en myt. Lövhen säger att vi är det friaste land i världen. Vilken överdrift. Vi är ju faktiskt satta i bojor från det vi föds till vi dör. Personnummerna…

Klicka här för att läsa hela »

STOLEN.

Bo Grapenskog

STOLEN. Ella hade tagit fram den bästa servisen för det skulle komma besök av hennes son med familj. Hon hade längtat efter denna stund länge, för det hade varit många om och men. Många gånger…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

FRID I HJÄRTAT

Bo Grapenskog

FRID I HJÄRTAT När ska människor finna den inre frid de behöver Det är bara ett kämpande att få ihop en massa klöver Om man får önska sig något, önskar man det man alla redan har Kan man inte…

Klicka här för att läsa hela »

EN ÖPPEN GLÄNTA I MIN SJÄL

Bo Grapenskog

EN ÖPPEN GLÄNTA I MIN SJÄL Dina blåa ögon är som en dimma över ängarna Ett yrväder där man får vara med i svängarna Att hela din gestalt kan utstråla så mycket hopp och tro För hos mig…

Klicka här för att läsa hela »

KÄRLEKSZONEN.

Bo Grapenskog

KÄRLEKSZONEN. Jag sitter här och väntar att tåget ska komma in på stationen Man hoppas naturligtvis att den kommer in på kärlekszonen Det var ju ett tag så populärt med en stor rökruta bara…

Klicka här för att läsa hela »

Gift dig

Bo Grapenskog

Gift dig med någon du kan prata med för jag lovar att det blir något som tar överhand Så bygg inte dina drömslott för nära havet för då kanske allt bara bli till sand Bo Grapenskog

Klicka här för att läsa hela »

KNUT I NACKEN PÅ MÄN

Bo Grapenskog

KNUT I NACKEN PÅ MÄN Man ser fler och fler unga män använda en knut i nacken på sitt hår. Det verkar som om de inte bryr sig om att det ser lite kvinnligt ut. För mig är det verkligen riktigt…

Klicka här för att läsa hela »

Frysen.

Bo Grapenskog

Frysen. Det blev morgon och väckarklockan skrällde och man hörde vad han sa: - Är det nu igen man ska upp? Frukosten stod på bordet och han ville alltid ha två ägg och bacon. Men denna morgon fanns…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren