Övernaturliga noveller

Letar du efter en Övernaturliga novell? Vill du publicera en Övernaturliga novell? Då har du kommit till det perfekta stället på nätet. Här nedan hittar du alla noveller av kategorin Övernaturliga.

Dom senaste Övernaturliga novellerna:

Den violetta bubblan

Fredrik Nordström

Mörkret, lidandet och sjukligheten i livet föds ur de dunklaste djupen av vansinnets bottenlösa hav och uppenbarar sig i tragikens mångfacetterade former, iklädandes de fasansfullaste skepnader,…

Klicka här för att läsa hela »

Organens flykt

Fredrik Nordström

Melankoli, isolering och vanvett hade drivit mig allt längre och djupare in i den själsliga sjukdomens mörkaste avgrunder. Där förnuftet sakta tynade bort och det friska rationella tänkandet dog,…

Klicka här för att läsa hela »

Luciferi Saltatio

Martin E

På jorden har helvetet just släppts löst, Lucifer lever ut sitt glödande hat, Demonerna utför hans smutsiga verk, De går sinneslös bärsärk, Misantropi känner ingen gräns, Barbarismen strålar…

Klicka här för att läsa hela »

Stubben

Sven Olsson

Erik hade tänkt göra det ända sen i våras. Nu doftade skogen av fuktig höstluft och rönnbären lyste överallt. Han hade beväpnat sig på Järnboa i Färila med kofot och järnspett, såg och yxa…

Klicka här för att läsa hela »

Kylan

Linda Nilsson

Mörkret ute trängs undan av månljuset och jag ser att kvicksilvret i termometern fortsätter att sjunka och är nu nere på -7 grader. Jag vet att hon finns där ute, smygande i skydd av skogens skuggor.…

Klicka här för att läsa hela »

Moder Tea dos Santos – Hösten 2003

Emilia Wahlgren

Molnen smälte och regnet tätnade medan det föll ljudlöst över en förort, söder om Stockholm. Vattendroppar letade sig in överallt i takt med moder Teas skyndsamma fotsteg. ”Eländigt oktoberväder”,…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta Övernaturliga novellerna:

Ett femöres mynts äventyr

Bo Grapenskog

Novell: Ett FEMÖRES MYNTS ÄVENTYR. Förord: En femöring var ett mynt som vi inte har idag för det är inte mycket värt idag. Men förr var fem öre ganska så mycket för ett barn. Men tiderna förändras,…

Klicka här för att läsa hela »

Den violetta bubblan

Fredrik Nordström

Mörkret, lidandet och sjukligheten i livet föds ur de dunklaste djupen av vansinnets bottenlösa hav och uppenbarar sig i tragikens mångfacetterade former, iklädandes de fasansfullaste skepnader,…

Klicka här för att läsa hela »

Avgrunden

Erik Sundin

Det var sommaren 2013 en Måndagsförmiddag och jag hade just käkat frukost och druckit mitt alltid lika viktiga och välbehövliga kaffe. Jag hade semester och hade inga tider att passa. Ingenting var…

Klicka här för att läsa hela »

De tre döttrarna

Hans Öjmyr

De tre döttrarna Jonatan Granqvist - namnet inbjöd till både respekt och vördnad - var en av Stockholms mest framgångsrika bankirer med eget bankpalats på Hamngatan och flera mindre kontor i Uppsala,…

Klicka här för att läsa hela »

De utvalda

Sara Kyreman

Jag heter Viola Bengtsson och jag har nyligen fyllt tretton år, och jag vet att jag ska dö snart. Innan jag dör vill jag berätta hur det kommer sig att en frisk tjej som jag helt plötsligt börjat…

Klicka här för att läsa hela »

Sjukhusdemonen

Benny Kalén

Hoffa springer med sprängande lungor så fort han kan nedför den dunkla kulvertgången. Längre fram till höger ser han den branta sidogången upp mot obduktionshuset och lyckas hitta mer kraft i stegen.…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren