Övernaturliga noveller - Sida 2

Kylan

Linda Nilsson

Mörkret ute trängs undan av månljuset och jag ser att kvicksilvret i termometern fortsätter att sjunka och är nu nere på -7 grader. Jag vet att hon finns där ute, smygande i skydd av skogens skuggor.…

Klicka här för att läsa hela »

Skimrande eljest (provläsning)

Emilia Wahlgren

"Moder Tea dos Santos - Hösten 2003". Molnen smälte och regnet tätnade medan det föll ljudlöst över en förort, söder om Stockholm. Vattendroppar letade sig in överallt i takt med moder Teas skyndsamma…

Klicka här för att läsa hela »

De utvalda

Sara Kyreman

Jag heter Viola Bengtsson och jag har nyligen fyllt tretton år, och jag vet att jag ska dö snart. Innan jag dör vill jag berätta hur det kommer sig att en frisk tjej som jag helt plötsligt börjat…

Klicka här för att läsa hela »

Gengångaren

Sigvard Läth

Den unga dottern Griselda vill säga god natt till sin häst på Haciendan där hon och hennes familj bor. Hon går själv ut i stallet även fast hennes föräldrar starkt förbjudit henne att gå till…

Klicka här för att läsa hela »

Spökhuset

Sigvard Läth

Den unga dottern Griselda vill säga god natt till sin häst på Haciendan där hon och hennes familj bor. Hon går själv ut i stallet även fast hennes föräldrar starkt förbjudit henne att gå till…

Klicka här för att läsa hela »

NÄR DÖDEN INTE VILLE MER

Ann-Marie Du Plessis

En natt fann jag en text, bräcklig och skadad av naturens omilda hantering. Jag vandrade drömmarens stig som ledde mig ut i ökensanden och där låg den, ett stycke pergament, avslöjad efter sista…

Klicka här för att läsa hela »

Ketouchamin

AlreadyGoneDown

Jag blev rädd första gången jag försökte öppna vägen till oidentitetisk värld där såg jag hon i kristalliska former. Sen dess gick jag inte in där ett tag. Två år efter det ovannämnda, när…

Klicka här för att läsa hela »

Hjärntösen

Maja Wellerstadt

Du ser på flickan med en förundrad blick. Hon ser tillbaka, djupt in i dina ögon, men rör sig inte. För att försäkra dig om att dina fantasier inte bara vandrat till en annan del av sinnesapparaten…

Klicka här för att läsa hela »

Mannen som ville bli spökjägare (Skräck)

Klas123

Mannen som ville bli spökjägare Novell av Klas Stenborg Måndag kväll Han kollade på en video på Youtube, videon var resultatet av vad som hade filmats på en spökjakt i närheten. Det här är…

Klicka här för att läsa hela »

Neverland - Del 3

Hanna Lundmark

Raccoon. Jag hade levt i Neverland i två veckor när jag en dag, mitt uppe i diskandet av våra tallrikar, blev avbruten av en inbjudan från Magpie. ”Psst, Raccoon. Kan du komma hit ett tag?” sade…

Klicka här för att läsa hela »

Neverland - Del 2

Hanna Lundmark

Raccoon Det var en ovanligt varm dag för att vara maj och en bra dag att få lite tvättning gjort. Magpie hade berättat om en reservoar en knapp kilometer från lägret där jag kunde tvätta mina…

Klicka här för att läsa hela »

Neverland - del 1

Hanna Lundmark

Raccoon. Regnet föll i breda stråk. Plaskandet av mina fötter när de sprang genom pölar ekade mellan husväggarna i den trånga gränden. Jag kunde höra honom ropa bakom mig, men han hade inte en…

Klicka här för att läsa hela »

Fladdermusen

Sigvard Läth

Det var kolsvart ute, som det ofta är på hösten. Jag var i tvättstugan för att lägga in min frus och min tvätt i tvättmaskinerna. De var dock fulla med föregående tvättares kläder. Jag väntade…

Klicka här för att läsa hela »

Handen

Sigvard Läth

De underliga drömmar som jag har nu, är helt nya de senaste nätterna. Därför går jag och lägger mig innan tolv tillsammans med min hustru, som börjar att arbeta tidigt i morgon. Jag ligger och…

Klicka här för att läsa hela »

Trädtoppsungarna

Jenny Larsson

(Berättaren ) ” Det här är ingen vanlig berättelse som brukar berättas för barn innan det är dags att sova. Det här är ingen vanlig saga som du kan läsa innan du går och lägger dig. Det…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta Övernaturliganovellerna:

Ett femöres mynts äventyr

Bo Grapenskog

Novell: Ett FEMÖRES MYNTS ÄVENTYR. Förord: En femöring var ett mynt som vi inte har idag för det är inte mycket värt idag. Men förr var fem öre ganska så mycket för ett barn. Men tiderna förändras,…

Klicka här för att läsa hela »

Den violetta bubblan

Fredrik Nordström

Mörkret, lidandet och sjukligheten i livet föds ur de dunklaste djupen av vansinnets bottenlösa hav och uppenbarar sig i tragikens mångfacetterade former, iklädandes de fasansfullaste skepnader,…

Klicka här för att läsa hela »

Avgrunden

Erik Sundin

Det var sommaren 2013 en Måndagsförmiddag och jag hade just käkat frukost och druckit mitt alltid lika viktiga och välbehövliga kaffe. Jag hade semester och hade inga tider att passa. Ingenting var…

Klicka här för att läsa hela »

De tre döttrarna

Hans Öjmyr

De tre döttrarna Jonatan Granqvist - namnet inbjöd till både respekt och vördnad - var en av Stockholms mest framgångsrika bankirer med eget bankpalats på Hamngatan och flera mindre kontor i Uppsala,…

Klicka här för att läsa hela »

De utvalda

Sara Kyreman

Jag heter Viola Bengtsson och jag har nyligen fyllt tretton år, och jag vet att jag ska dö snart. Innan jag dör vill jag berätta hur det kommer sig att en frisk tjej som jag helt plötsligt börjat…

Klicka här för att läsa hela »

Sjukhusdemonen

Benny Kalén

Hoffa springer med sprängande lungor så fort han kan nedför den dunkla kulvertgången. Längre fram till höger ser han den branta sidogången upp mot obduktionshuset och lyckas hitta mer kraft i stegen.…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren