Övernaturliga noveller - Sida 4

TERAPEUT MÖTER TERAPEUT

Sten Wiking

Terapeut : Beskriv er problematik. Klient : Genom min yrkesroll, har det genom åren vållat mig en massa problem, som jag inte har mänskliga resurser till att lösa. Terapeut : Och vad är er yrkesroll…

Klicka här för att läsa hela »

Rughert

Ryd Markoso

Rughert arbetar som fritidspedagog. Han har hand om Anders som är besvärlig. Anders sitter långt ner på stolen med rumpan ner mot stolslutet. Rughert är handikappad. Det blev han när han ramlade…

Klicka här för att läsa hela »

Mannen i svart

J.Silverblad

Mannen i svart. Min bästa kompis hade blivit dumpad av sin tjej, samtidigt som han blivit av med sitt jobb. Sen blev han vräkt från sin lägenhet för att för att han hade inga pengar till att betala…

Klicka här för att läsa hela »

KORT KORT.

Bosstanken

KÄMPAGLÖD. Jämmer och elände vad skall vi gör och vad skall vi tro. På universums hav, båten den måste vi med åror ro. Även nu i denna stund, när natten oss jagar minut för minut. Kanske biter…

Klicka här för att läsa hela »

NATTPORTIERN

Sten Wiking

Gästen : Skulle behöva boka 2 rum. Nattportiern : 2 rum sir, ska se, ska se... ja, det går bra, och sällskapet komma sedan? Gästen : Nej! det är bara jag som ska ha rummen. Nattportiern: Men om…

Klicka här för att läsa hela »

Den hedervärde Gustav Badin och det okristna trollet - Dokument S-1517

Staffan Marklund

Classified document S-1517 Type: Letter Stated Author: Gustav Badin (1750-1822), addressed to Thomas Paine (1737-1809) Date: 17UU-UU-UU Thomas, I’m writing to you now of a tale I myself scarcely believe.…

Klicka här för att läsa hela »

Mannen som inte riktigt fick plats i tillvaron

Lennart Andersson

Det är märkligt att människorna tycktes bli alltmera genomskinliga på denna plats, där bergen växte över hela horisonten och kvarlämnade blott en liten remsa av mänskligt liv, innan havet tog…

Klicka här för att läsa hela »

Steven - En läskig historia

Angelina

Det är en bra dag idag och Steven är på ett nöjesfält med sin mamma och hans syskon. Det är riktigt kul. Han har åkt allting, flera gånger om, till och med berg-och-dalbanan, alldeles själv fast…

Klicka här för att läsa hela »

Lucian som försvann

Olivia Appelberg

Det var en liten stuga som farmor bodde i och direkt när vi kom innanför dörren möttes vi av en ljuvlig doft av nybakade bullar. Vi hängde av våra tjocka vinterjackor på de slitna krokarna som…

Klicka här för att läsa hela »

Den mystiska flickan Kap 1

Molly Havsros

Hej! Mitt namn är Esmeralda men jag kallas Esme. Jag är 13 år gammal och vi har precis fått sommarlov. Jag har en lillasyster som heter Molly och är 7 år gammal, mina föräldrar är ute på ett…

Klicka här för att läsa hela »

Nattdjur kapitel sex

Okänd Igen

Nattdjur kapitel sex Efter att ha nobbat Satan funderade Carro på att starta en egen kyrka eller kanske ett politiskt parti. ”Nattdjursliberalerna – både hjärta och hunger”. Nä, ingen skulle…

Klicka här för att läsa hela »

Nattdjur kapitel fem

Okänd Igen

Nattdjur kapitel fem Satan hade kommit på besök till Carro, hon kände först inte igen honom, men så blev hans blick väldigt intensiv. Han tyckte att hon skulle hänga med honom till helvetet en…

Klicka här för att läsa hela »

Nattdjur kapitel fyra

Okänd Igen

Nattdjur kapitel fyra När hon kom hem såg hon ett kuvert som hon snabbt slet upp. Det var en inbjudan från mannen som ”gjort” henne. Han och ett gäng hade hyrt ett slott i Frankrike nästa helg…

Klicka här för att läsa hela »

Nattdjur kapitel tre

Okänd Igen

Nattdjur kapitel tre Carro funderade över framtiden, hon skulle som vampyr kunna finnas hur länge som helst. Tänk om människan börjar kolonisera andra planeter. Nasa har ju enligt DN hittat en planet…

Klicka här för att läsa hela »

Nattdjur kapitel två

Okänd Igen

Nattdjur kapitel 2 Innan Carro blev vampyr var hon en vanlig singeltjej, undersköterska, ganska cool, blek, jättesmal, rökte. Så gick hon på en bekants bekants halloweenfest och träffade en häftig…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta Övernaturliganovellerna:

Ett femöres mynts äventyr

Bo Grapenskog

Novell: Ett FEMÖRES MYNTS ÄVENTYR. Förord: En femöring var ett mynt som vi inte har idag för det är inte mycket värt idag. Men förr var fem öre ganska så mycket för ett barn. Men tiderna förändras,…

Klicka här för att läsa hela »

Den violetta bubblan

Fredrik Nordström

Mörkret, lidandet och sjukligheten i livet föds ur de dunklaste djupen av vansinnets bottenlösa hav och uppenbarar sig i tragikens mångfacetterade former, iklädandes de fasansfullaste skepnader,…

Klicka här för att läsa hela »

Avgrunden

Erik Sundin

Det var sommaren 2013 en Måndagsförmiddag och jag hade just käkat frukost och druckit mitt alltid lika viktiga och välbehövliga kaffe. Jag hade semester och hade inga tider att passa. Ingenting var…

Klicka här för att läsa hela »

De tre döttrarna

Hans Öjmyr

De tre döttrarna Jonatan Granqvist - namnet inbjöd till både respekt och vördnad - var en av Stockholms mest framgångsrika bankirer med eget bankpalats på Hamngatan och flera mindre kontor i Uppsala,…

Klicka här för att läsa hela »

De utvalda

Sara Kyreman

Jag heter Viola Bengtsson och jag har nyligen fyllt tretton år, och jag vet att jag ska dö snart. Innan jag dör vill jag berätta hur det kommer sig att en frisk tjej som jag helt plötsligt börjat…

Klicka här för att läsa hela »

Sjukhusdemonen

Benny Kalén

Hoffa springer med sprängande lungor så fort han kan nedför den dunkla kulvertgången. Längre fram till höger ser han den branta sidogången upp mot obduktionshuset och lyckas hitta mer kraft i stegen.…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren