Sigvard Läth

Sigvard Läth

Jag gav ut en novellsamling Safari på Författares bokmaskin 2012, förnärvarande arbetar jag med ett nytt novellmaterial.

Publicerade verk: 26
Medlem sedan: 2021

Författarens noveller:

Vinter

Sigvard Läth

Det var en ihållande kyla hela veckan och temperaturen låg konstant under noll grader Celsius. Snön hade stormat fram under hela veckan och det var minst 30 centimeter snö på marken. Pendeltågen…

Klicka här för att läsa hela »

Pia Knark

Sigvard Läth

Hon är bra på att förtala personer på sociala medier, det har jag själv erfarenhet av. - Du har arbetat som socialsekreterare och mina pojkar har haft problem med knarket. Så det är anledningen…

Klicka här för att läsa hela »

Livet i Ciudad de México

Sigvard Läth

När jag duschar måste jag ha en plan eftersom varmvattnet försvinner ur röret som kommer ut från den kakelbelagda väggen efter 2 minuter. Duschspridare saknas givetvis. När jag tvättat kläderna…

Klicka här för att läsa hela »

Turkiskt bad

Sigvard Läth

Efter några veckors vistelse i Turkiet, så var det dags att besöka ett turkiskt bad i Istanbul tillsammans med några nyfunna danska vänner. - Tror ni att de tar emot oss, vi är ju i alla fall utlänningar,…

Klicka här för att läsa hela »

År 2061

Sigvard Läth

Pandemierna hade kommit slag i slag de senaste årtiondena. Miljontals med människor hade dött i omgångar, världen över. De som drabbats värst var de äldre. Mycket på grund av att balansen i naturen…

Klicka här för att läsa hela »

Förlagsfesten

Sigvard Läth

I lördags var jag på Författares Bokmaskins 50 års jubileum på Lasse i Parken, Hornstull på Södermalm. Vi satt ute i trädgården och lyssnade på ett antal uppträdanden. I början var det mest…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Hacienda de las flores

Sigvard Läth

Hotellet som vi bor på i San Miguel de Allende är en gammal hacienda, som tidigare var en stor gård med många hästar. Vi bor på andra våningen i ett lägenhetsliknande hotellrum. Vi har en swimmingpool…

Klicka här för att läsa hela »

El Mercado

Sigvard Läth

Människor rör sig bland stånden som mest säljer olika typer av frukt. Papaya, ananas, persikor, tuna, limon och äpple. Plastdukar täcker stånden i södra Ciudad de México. Folk äter tacos från…

Klicka här för att läsa hela »

San Miguel de Allende

Sigvard Läth

Jag såg döden dansa på torget i San Miguel de Allende, skymningen - det är sprickan mellan världarna, följande dag såg jag döden stå på en balkong bredvid en glasdörr på andra våningen på…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren