Regler - Novell.nu

Våra regler för publicering av texter och för att bli medlem på webbplatsen. Nedan kan du läsa reglerna som du måste följa och godkänna för att få bli medlem och för att publicera på Novell.nu

Sammanfattning

Detta är en kort sammanfattning av vilka regler som gäller vid publicering av texter och för att bli medlem på webbplatsen.

  • Du måste måste ha upphovsrätt till novellen, dikten eller artikeln du publicerar hos oss.(Du måste ha skrivit den själv)
  • Dina personuppgifter hanteras enligt GDPR och lagrar på en server inne i Frankfurt, Tyskland.
  • Webbplatsen använder sig av kakor för att se ifall du är inloggad, säkerhet och för statstik.

Alla regler

För att kunna publicera dina texter och för att bli medlem på novell.nu måste du godkänna följande regler:

  • §1 Genom att publicera på novell.nu ger du oss rätten att:
    • Publicera din novell, artikel eller dikt på novell.nu och alla samarbetspartners
    • Publicera din novell, artikel eller dikt i RSS format
    • Skicka din dikt elektroniskt via email
  • §2 Genom att använda novell.nu godkänner du att vi använder oss av kakor:
    • Vi använder kakor för att se ifall du är inloggad på webbplatsen eller inte.
    • Vi använder kakor för att se ifall du är en robot eller en riktig person via reCAPTCHA.
    • Vi använder kakor för att se statistik över hur många besökare vi har detta är i via Google analytics.
  • §3 Vi lagrar dina personuppgifter enligt GDPR. Information vi lagrar om dig är:
    • Din email adress för att kunna spåra hur många texter du har publicerat och för att du ska kunna ta bort dina texter i framtiden. Vi använder också din email på ett krypterat sätt med Gravatar.com för att få en bild på dig. Men detta bara ifall du har ett gravatar.com konto.
    • Ditt namn som visas för alla för att det ska vara klart vem som är författaren. Det går ändra namn till "Anonym författare".
    • Ifall du registrerar dig har vi också en bild på dig som du laddar upp och en kort beskrivning av dig som författare.
  • §4 Vi kan ändra reglerna när vi behöver det enda vi behöver göra är att notisera dig via email minst en vecka innan.
  • §5 Vi reserverar oss för eventuell informationsfel
  • §6 Det finns inga garantier för att vi kommer publicera din novell, artikel eller dikt.
  • §7 Vi förbehåller oss rätten att infoga reklamannonser på hela webbplatsen
  • §8 Som författare intygar du att du är originalförfattaren till novell, artikel eller dikt du vill publicera hos oss.
  • §9 När du publicerar bekräftar du också att det du har skrivit följer svensk lag. Läs gärna på datainspektionens webbplats om vad som gäller när du publicerar på internet..

Mer om GDPR

Dataskyddsförordningen ska säkerställa din rätt till skydd av dina personuppgifter. Ett annat mycket viktigt syfte är att fastställa regler för det fria flödet av personuppgifter inom EU och därmed lägga grund för en ökad digitalisering inom EU. Vi lagrar alla personuppgifter i vår databas som är fysiskt i Frankfurt am Main i Tyskland. Dina personuppgifter är på en säker server som är krypterad. Om du som registrerad har lämnat samtycke till behandling av dina personuppgifter har du rätt att när som helst dra tillbaka det genom att ta kontakt med oss.

Mer om kakor

En kaka är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator för att kunna veta att du är du. På novell.nu har vi ingen särskild funktion för aktivt samtycke, utan utgår från att du stänger av webbläsarens funktion för lagring av kakor om du inte samtycker till lagring på din dator. Om du inte accepterar att kakor används kan du stänga av kakor i din webbläsares säkerhetsinställningar.

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren