Övernaturliga noveller - Sida 5
Den mystiska flickan Kap 1
Molly Havsros
Hej! Mitt namn är Esmeralda men jag kallas Esme. Jag är 13 år gammal och vi har precis fått sommarlov. Jag har en lillasyster som heter Molly och är 7 år gammal, mina föräldrar är ute på ett…
Klicka här för att läsa hela »Nattdjur kapitel sex
Okänd Igen
Nattdjur kapitel sex Efter att ha nobbat Satan funderade Carro på att starta en egen kyrka eller kanske ett politiskt parti. ”Nattdjursliberalerna – både hjärta och hunger”. Nä, ingen skulle…
Klicka här för att läsa hela »Nattdjur kapitel fem
Okänd Igen
Nattdjur kapitel fem Satan hade kommit på besök till Carro, hon kände först inte igen honom, men så blev hans blick väldigt intensiv. Han tyckte att hon skulle hänga med honom till helvetet en…
Klicka här för att läsa hela »Nattdjur kapitel fyra
Okänd Igen
Nattdjur kapitel fyra När hon kom hem såg hon ett kuvert som hon snabbt slet upp. Det var en inbjudan från mannen som ”gjort” henne. Han och ett gäng hade hyrt ett slott i Frankrike nästa helg…
Klicka här för att läsa hela »Nattdjur kapitel tre
Okänd Igen
Nattdjur kapitel tre Carro funderade över framtiden, hon skulle som vampyr kunna finnas hur länge som helst. Tänk om människan börjar kolonisera andra planeter. Nasa har ju enligt DN hittat en planet…
Klicka här för att läsa hela »Nattdjur kapitel två
Okänd Igen
Nattdjur kapitel 2 Innan Carro blev vampyr var hon en vanlig singeltjej, undersköterska, ganska cool, blek, jättesmal, rökte. Så gick hon på en bekants bekants halloweenfest och träffade en häftig…
Klicka här för att läsa hela »Demiurgens symposium, del #1
Christoffer Andersson
Demiurgens uppslutning inför världens undergång. Transkriberingen i sin efterlämnade form, så gott som korrekt upplaga. Deltagare: SOKRATES AUGUSTINUS MONTAIGNE STRINDBERG DEMIURGEN. Jag har precis…
Klicka här för att läsa hela »DET OKÄNDA MÄSTERVERKET
Sten Wiking
En grå kall höstdag i Paris hejdade sig en flanerande poet framför ett bokantikvar- iats skyltfönster. Där innanför låg en bok som på något mystiskt sätt stack ut ifrån de andra böckerna och…
Klicka här för att läsa hela »Melinda
Selena
Hon tittar mot mitt håll, ett leende börjar spridas och inte en gnutta ånger syns till. Hon reser sig upp sakta, hon är längre än vad jag minns. Hon går emot mig och jag släpper inte blicken.…
Klicka här för att läsa hela »Nattdjur
ökänd
Nattdjur Nu sov de flesta på hemmet. Beata låg däremot och ropade i sitt rum ”hallå” men även hon somnade, utan att få svar. Carro hade tagit av sig handskarna och satt och rökte på altanen,…
Klicka här för att läsa hela »En drink för två
R.J Rosengrim
Kvällen var lugn och gatorna var tysta efter att regnet hade dränkt ner staden tidigare. De tunga molnen hängde över hustaken som skymde solens nedgång vid horisonten och månens uppgång när han…
Klicka här för att läsa hela »Dagen då världen gick under
R.J Rosengrim
Man kände det innan man hörde det, hur hela jorden skakade till. Skakningen lämnade håret i nacken stående på tå. Världen stannade upp, tänkte en snabb tanke och sen hörde man det. Det lät…
Klicka här för att läsa hela »En ängel i gult
R.J Rosengrim
En ängel i gult Han var en väldigt intressant man, det kan man minst säga. Jag plockade upp honom utanför Torneå. Jag kör E4:an dag ut och dag in, alla dagar är den andra lik förutom denna, självklart.…
Klicka här för att läsa hela »Vilse i skogen
Staffan Marklund
Jag gick vilse i skogen i en fredag i somras. Under tiden jag inte kunde hitta hem drog jag mig till minne vad min bror brukade säga till mig när jag var liten och hade svårt för något: “Du har…
Klicka här för att läsa hela »Mardrömmen
Alice
Mardrömmen Jag gick genom skogen. Allt var mörkt, becksvart faktiskt. Jag kunde nätt och jämt urskilja träden närmast mig och stigen jag gick på. Det gjorde ont i mina fötter för varje steg jag…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta Övernaturliganovellerna:
Thurnemans misstag
Jimmy Norén
Reflection of the svn …något drar i min drömlösa natt, någon stör min sömn. Märkligt men jag vet att om jag vaknar så får jag aldrig mer någon vila. Jag kämpar emot. Ett hånskratt. Jag slits…
Klicka här för att läsa hela »The Basement
Ioana Buczuian
- (--THE BASEMENT--) - CHAPTER 1 The house towered over us like a tower in a medieval castle. Sure, I might be overreacting, but it really was the tallest building I have ever seen. The outside looked…
Klicka här för att läsa hela »Ett femöres mynts äventyr
Bo Grapenskog
Novell: Ett FEMÖRES MYNTS ÄVENTYR. Förord: En femöring var ett mynt som vi inte har idag för det är inte mycket värt idag. Men förr var fem öre ganska så mycket för ett barn. Men tiderna förändras,…
Klicka här för att läsa hela »Den violetta bubblan
Fredrik Nordström
Mörkret, lidandet och sjukligheten i livet föds ur de dunklaste djupen av vansinnets bottenlösa hav och uppenbarar sig i tragikens mångfacetterade former, iklädandes de fasansfullaste skepnader,…
Klicka här för att läsa hela »Avgrunden
Erik Sundin
Det var sommaren 2013 en Måndagsförmiddag och jag hade just käkat frukost och druckit mitt alltid lika viktiga och välbehövliga kaffe. Jag hade semester och hade inga tider att passa. Ingenting var…
Klicka här för att läsa hela »De tre döttrarna
Hans Öjmyr
De tre döttrarna Jonatan Granqvist - namnet inbjöd till både respekt och vördnad - var en av Stockholms mest framgångsrika bankirer med eget bankpalats på Hamngatan och flera mindre kontor i Uppsala,…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen