Övernaturliga noveller - Sida 3

Spökhuset

Sigvard Läth

Det här var en av de magiska kvällarna i México City, biltrafiken fortsatte under hela natten i samma outsinliga omfattning och folk befann sig ute på gatorna och i de provisoriska restaurangerna…

Klicka här för att läsa hela »

Sömngångerskan. Stockholm 1843.

Hans Öjmyr

Ridån på Kungliga teatern hade gått ned och applådåskorna ville aldrig sluta. Publiken stod upp, till och med på första raden, och från parterren hördes fötter stampa i takt. I salongen var…

Klicka här för att läsa hela »

Monstret!

Skogstokig

Jag öppnar ögonen och stirrar rakt in i ett fruktansvärt hemskt ansikte. Något extremt och ondskefullt, befinner sig bara några centimetrar från mitt ansikte. Det elaka grinet och de nästan rödlysande…

Klicka här för att läsa hela »

Svart magi

Sigvard Läth

Mayra hade upptäckt att någon satt svart magi på henne. Hon sökte upp en magiker som var vit. Han skulle hjälpa henne att bli ren. Mayra fick köpa en flaska med mineralvatten och bomullstussar.…

Klicka här för att läsa hela »

SVINDLANDE TANKAR

Sten Wiking

När tanken svindlar vid universums slut, börjar resan till evigheten. Som klaustrofob ens desperation i sin varandes existens instängd överallt men ingenstans, vansinnet tomhet och tystnad utan frågor…

Klicka här för att läsa hela »

Axel är cool

Adam Reussensao

Axel är cool. Han rullar fram i sin röda ferrari. Alla tjejer får orgasm när de ser honom. När han stannar bilen blir han anfallen av avundsjuka idioter. De är beväpnade med spjut och pinnar. Axel…

Klicka här för att läsa hela »

Sömnparalys

Okänd

Han vaknar och det första han ser är det strålande solljuset genom persiennerna. Utanför enrumslägenheten är det strålande solljus, den typ av solljus som påminner honom om reflektioner på tv-…

Klicka här för att läsa hela »

HUSET - Kapitel 1 - 3

Robert K

KAPITEL 1 Vi barn växte upp i ett stort hus. Ni vet hur allting tycks så stort och lite läskigt när man är barn. Massor av mörka rum och trånga utrymmen. Vårt hus var verkligen inget undantag.…

Klicka här för att läsa hela »

GALAXENS VIDRIGASTE DRÄGG - Kapitel 1 och 2

Robert K

KAPITEL 1 Rymdskeppet med alldeles för stor fotonmotor blåste genom galaxen i överljusfart. De parkerade strax utanför Jordens atmosfär. Rymdskeppet var rostigt, fult i lacken och läckte en hel…

Klicka här för att läsa hela »

GALAXENS VIDRIGASTE DRÄGG - Kapitel 1

Robert K

Rymdskeppet med alldeles för stor fotonmotor blåste genom galaxen i överljusfart. De parkerade strax utanför Jordens atmosfär. Rymdskeppet var rostigt, fult i lacken och läckte en hel del radioaktivitet.…

Klicka här för att läsa hela »

MÅNGALEN - Kapitel 1 och 2

Robert K

KAPITEL 1 Det hade varit ett par kalla dagar och nätter och de flesta löven på lönnen hade redan ändrat färg. Men idag hade värmen kommit tillbaka, åtminstone tillfälligt. Vi hade fått något…

Klicka här för att läsa hela »

Mångalen

Robert K

Det hade varit ett par kalla dagar och nätter och de flesta löven på lönnen hade redan ändrat färg. Men idag hade värmen kommit tillbaka, åtminstone tillfälligt. Vi hade fått något som kallades…

Klicka här för att läsa hela »

HUSET - Kapitel 1 och 2

Robert K

Vi barn växte upp i ett stort hus. Ni vet hur allting tycks så stort och lite läskigt när man är barn. Massor av mörka rum och trånga utrymmen. Vårt hus var verkligen inget undantag. Byggt i början…

Klicka här för att läsa hela »

Huset

Robert K

Vi barn växte upp i ett stort hus. Ni vet hur allting tycks så stort och lite läskigt när man är barn. Massor av mörka rum och trånga utrymmen. Vårt hus var verkligen inget undantag. Byggt i början…

Klicka här för att läsa hela »

TERAPEUT MÖTER TERAPEUT

Sten Wiking

Terapeut : Beskriv er problematik. Klient : Genom min yrkesroll, har det genom åren vållat mig en massa problem, som jag inte har mänskliga resurser till att lösa. Terapeut : Och vad är er yrkesroll…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta Övernaturliganovellerna:

Ett femöres mynts äventyr

Bo Grapenskog

Novell: Ett FEMÖRES MYNTS ÄVENTYR. Förord: En femöring var ett mynt som vi inte har idag för det är inte mycket värt idag. Men förr var fem öre ganska så mycket för ett barn. Men tiderna förändras,…

Klicka här för att läsa hela »

Den violetta bubblan

Fredrik Nordström

Mörkret, lidandet och sjukligheten i livet föds ur de dunklaste djupen av vansinnets bottenlösa hav och uppenbarar sig i tragikens mångfacetterade former, iklädandes de fasansfullaste skepnader,…

Klicka här för att läsa hela »

Avgrunden

Erik Sundin

Det var sommaren 2013 en Måndagsförmiddag och jag hade just käkat frukost och druckit mitt alltid lika viktiga och välbehövliga kaffe. Jag hade semester och hade inga tider att passa. Ingenting var…

Klicka här för att läsa hela »

De tre döttrarna

Hans Öjmyr

De tre döttrarna Jonatan Granqvist - namnet inbjöd till både respekt och vördnad - var en av Stockholms mest framgångsrika bankirer med eget bankpalats på Hamngatan och flera mindre kontor i Uppsala,…

Klicka här för att läsa hela »

De utvalda

Sara Kyreman

Jag heter Viola Bengtsson och jag har nyligen fyllt tretton år, och jag vet att jag ska dö snart. Innan jag dör vill jag berätta hur det kommer sig att en frisk tjej som jag helt plötsligt börjat…

Klicka här för att läsa hela »

Sjukhusdemonen

Benny Kalén

Hoffa springer med sprängande lungor så fort han kan nedför den dunkla kulvertgången. Längre fram till höger ser han den branta sidogången upp mot obduktionshuset och lyckas hitta mer kraft i stegen.…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren