Övernaturliga noveller - Sida 7

Som en tjuv om natten, del 2

Peter Ökänd

Det var sensommar men det tropiska vädret hängde envist kvar över landet, som ett hett kvalmigt täcke låg det över dem. Hon satt i rottingstolen på uteplatsen med en kall öl i ena handen och en…

Klicka här för att läsa hela »

Minne sedan ett decennium

Beatrice

Han satt på sin vanliga plats, den mossiga stenbänken och studerade människorna som gick förbi. Flera tankar virrade runt i huvudet och ingen av dem som gick förbi hade en aning om vad som föregick…

Klicka här för att läsa hela »

Svartnatt

Päivi Karabetian

För trettio år sedan mötte jag djävulen. Ondskan hade följt mig, Kalle och Jonny, på avstånd. Den väntade på att vi skulle ta det första steget mot fördärvet. Vi var runt tjugo år när vi…

Klicka här för att läsa hela »

Skärtorsdagen

Okänd

Det var tidigt på morgonen, jag Ronnie som vanligt var jag på väg till jobbet. Tjejen som alltid var på bussen glömde sina vantar på sätet. Hon gick ut ur bussen och jag försökte hinna till henne…

Klicka här för att läsa hela »

Dröm eller verklighet?

Smilla Stoltz

Jag slog upp ögonen och såg ut över mitt rum. Jag sträckte mig efter min mobil för att kolla klockan men när jag kollade på min arm märkte jag att den fortfarande låg kvar. Jag försökte sträcka…

Klicka här för att läsa hela »

En kamrer är borta

Dag Almerheim

Han nickade till och för ett ögonblick svindlade hela världen som i ett fall från en hög avsats. Ett svart hål och han var borta. Di di de li du, di di del li do … di di, di di, de do! Han greppade…

Klicka här för att läsa hela »

Monstret i tornet

MrBister

Tre dagars ritt från Hogsjön såg de äntligen sitt mål. Över kullar och floder tronade ett berg, krönt med is och snö. Det skulle ta ytterligare en dag att nå foten av Jättarnas Spjut men det…

Klicka här för att läsa hela »

REVENGE!

Världs_"223r2r"lidande

‘Gamer_Partiet Om jag skulle starta ett parti, skulle jag förändra mycket i Sverige. Folket skulle se någonting som de har aldrig sett förut. Hela världen skulle se nåt nytt, nåt som eleverna…

Klicka här för att läsa hela »

Vampyrernas värld del 1-6

Julia Tatiana Holmgren

Vampyrernas Värld! här kommer en novell/berättelse som är skriven av mig, kommer fler delar senare, här är del 1 till 6 Kapitel 1 Jag går på en ovanlig skola som människor inte känner till,…

Klicka här för att läsa hela »

FÖRTROLLAD

Jackie

Först var det inte uppenbart att platsen var magisk. Visst var den vacker, men den skiljde sig inte särskilt mycket från andra landskap i närheten. I horisonten reste sig berg med blänkande vita…

Klicka här för att läsa hela »

Pojken och Någon

Angelica Andersson

”Hur kan hon ha samlat på sig såhär mycket grejor?” Elin sitter på golvet uppe på farmors vind. Ser sig förtvivlat om på bråtet. På farmors hela liv. ”Har hon aldrig slängt någonting?…

Klicka här för att läsa hela »

Den utvalda

Päivi Karabetian

Maryam satt på en stol utanför salongen. Den annars öppna och inbjudande dörren var stängd. Varför fick hon inte komma in? Mor hade beordrat henne att vänta utanför. Varför hade hon styrt ut…

Klicka här för att läsa hela »

Astralresa Novell

Jina

Det var länge sedan jag använde mina mediala gåvor. Jag känner nu att jag är redo för en nystart i livet. Med mitt medvetandet att jag kanske inte kommer vara mig själv efter denna resan så är…

Klicka här för att läsa hela »

Legenden om Ayrd

Noah Hjerdin

Det var en gång en begåvad svärdsfäktare som hette Ayrd. Ayrd var lång och ståtlig, ofta klädd i en grå tunika och lätta läderbyxor. Trots hans ålder var han en förträfflig krigare, att se…

Klicka här för att läsa hela »

Priset för att flyga

Freiden

Brännande nakna fötter sprang i det daggvåta gräset. En smärta spred sig i den unga kvinnans bröst för varje flämtande andetag. Hon stannade till framför en hög, vidsträckt stenmur och sneglade…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta Övernaturliganovellerna:

Ett femöres mynts äventyr

Bo Grapenskog

Novell: Ett FEMÖRES MYNTS ÄVENTYR. Förord: En femöring var ett mynt som vi inte har idag för det är inte mycket värt idag. Men förr var fem öre ganska så mycket för ett barn. Men tiderna förändras,…

Klicka här för att läsa hela »

Den violetta bubblan

Fredrik Nordström

Mörkret, lidandet och sjukligheten i livet föds ur de dunklaste djupen av vansinnets bottenlösa hav och uppenbarar sig i tragikens mångfacetterade former, iklädandes de fasansfullaste skepnader,…

Klicka här för att läsa hela »

Avgrunden

Erik Sundin

Det var sommaren 2013 en Måndagsförmiddag och jag hade just käkat frukost och druckit mitt alltid lika viktiga och välbehövliga kaffe. Jag hade semester och hade inga tider att passa. Ingenting var…

Klicka här för att läsa hela »

De tre döttrarna

Hans Öjmyr

De tre döttrarna Jonatan Granqvist - namnet inbjöd till både respekt och vördnad - var en av Stockholms mest framgångsrika bankirer med eget bankpalats på Hamngatan och flera mindre kontor i Uppsala,…

Klicka här för att läsa hela »

De utvalda

Sara Kyreman

Jag heter Viola Bengtsson och jag har nyligen fyllt tretton år, och jag vet att jag ska dö snart. Innan jag dör vill jag berätta hur det kommer sig att en frisk tjej som jag helt plötsligt börjat…

Klicka här för att läsa hela »

Sjukhusdemonen

Benny Kalén

Hoffa springer med sprängande lungor så fort han kan nedför den dunkla kulvertgången. Längre fram till höger ser han den branta sidogången upp mot obduktionshuset och lyckas hitta mer kraft i stegen.…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren