Övernaturliga noveller - Sida 8

3210

Michaela Schmidt

Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna berätta den här historien för er utan att ni tror att jag har blivit galen, men jag har bestämt mig för att riskera att ni får den uppfattningen om mig eftersom…

Klicka här för att läsa hela »

Munken

Lottie Ålhed

Kylan spred sig i huset och skymningen tilltog. Den enda ljuskällan i rummet var elden som kvinnan matade med sådant hon inte längre tyckte sig behöva. Katten,en bit ifrån på den röda mattan,låg…

Klicka här för att läsa hela »

Skräcken vid älven.

Emil Martinsson

Vattnet var helt blankt när jag körde uppströms. Jag hade varit och fiskat på min favoritplats. Det tar 35 min dit och 45 min tillbaka med båten. I vanlig ordning så satt jag och rökte en cigarett…

Klicka här för att läsa hela »

Tavlan

XX_SlicerDicerMoisturizer_Xx

-Tick tack, tick tack; det ljudet har jag hört tillräckligt. Jag orkar inte vänta mer, jag vill ut härifrån. Jag gick hem i regnet efter en tuff dag på jobbet. Vattenpölarna på gatan blev allt…

Klicka här för att läsa hela »

Tvillingsystern

T.W

Spegen föll ur min hand… Jag skrek till, det var min älskade, ovala, antika spegel som jag hade fått av min mormor. ‘Den här spegeln’ hade mormor sagt, ‘är inte en vanlig spegel’. Jag hade…

Klicka här för att läsa hela »

Rymdbläckfiskarna anfaller - en rymdopera

Robert K

... En vanlig missuppfattning bland science fiction författare, innan denna händelse inträffade, var att rymdvarelser alltid hade överlägsen teknologi och alltid hade laservapen och ofta var väldigt…

Klicka här för att läsa hela »

Galaxens häskare

Robert K

”Jag heter Dirk, är tretton år gammal, och när jag blir stor ska jag bli läkare, advokat eller professor. Jag gillar att spela datorspel, min hund Tobbe och att hänga med kompisar.” Det var presentationstimme…

Klicka här för att läsa hela »

Bara ett liv

Robert K

Range Rovern sköt fart och började klättra upp för branten. Den kraftiga motorn drev bilen uppåt och framåt. Bilen skakade och darrade av ansträngningen, men Anders Kvist var inte orolig. Han var…

Klicka här för att läsa hela »

Svartulken

Robert K

Jag försöker samla mina tankar. Allting har blivit en levande mardröm. Jag såg min syster dö i vattnet, men jag kan inte ta in vad som hände. Min kropp vägrar sluta skaka och jag har svårt att…

Klicka här för att läsa hela »

Frestelser

Robert K

Ljummen sommarkväll, klockan är runt elva och jag mår alldeles utmärkt. Har tidigare på kvällen druckit ett par öl med några kompisar. När de ger upp och åker hemåt så går jag vidare på…

Klicka här för att läsa hela »

Heureka

Robert K

David Persson ställde kassarna på golvet. Plockade upp de tio exakt likadana leksaker han köpt i leksaksaffären och la dem på köksbordet. Enkel och rolig helikopter för barn hade det stått på…

Klicka här för att läsa hela »

Hjälp mig!

Erica M Zach

Jag vet att hon är där... hon skrattar åt mig. Mina ben skriker där jag springer genom den mörka skogen. Jag ser inte ens min hand framför mig, men jag tvingar mig själv att fortsätta genom mörkret.…

Klicka här för att läsa hela »

Toaletten

Lina B

»Jag kommer snart«, ropar jag och går med raska steg genom den korta korridoren. Jag vill inte att mina vänner ska behöva vänta för länge. En låt som spelats alldeles för mycket i sommar ljuder…

Klicka här för att läsa hela »

Hon hette Liv...men det hjälpte inte!

Mysan

Hon hette Liv Luften var frisk och ytlig. Det gjorde nästan ont när jag drog in djupa andetag – in och ut. Försökte lugna de nerver som förtvivlat skälvde, om jag inte hade vetat bättre skulle…

Klicka här för att läsa hela »

Främlingen

Emil

När främlingen kom in genom dörren tystnade det livliga pratet och ersattes med sprida mummel. Främlingen stod en stund framför dörröppningen och såg ut att njuta av alla blickarna. I alla fall…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta Övernaturliganovellerna:

Ett femöres mynts äventyr

Bo Grapenskog

Novell: Ett FEMÖRES MYNTS ÄVENTYR. Förord: En femöring var ett mynt som vi inte har idag för det är inte mycket värt idag. Men förr var fem öre ganska så mycket för ett barn. Men tiderna förändras,…

Klicka här för att läsa hela »

Den violetta bubblan

Fredrik Nordström

Mörkret, lidandet och sjukligheten i livet föds ur de dunklaste djupen av vansinnets bottenlösa hav och uppenbarar sig i tragikens mångfacetterade former, iklädandes de fasansfullaste skepnader,…

Klicka här för att läsa hela »

Avgrunden

Erik Sundin

Det var sommaren 2013 en Måndagsförmiddag och jag hade just käkat frukost och druckit mitt alltid lika viktiga och välbehövliga kaffe. Jag hade semester och hade inga tider att passa. Ingenting var…

Klicka här för att läsa hela »

De tre döttrarna

Hans Öjmyr

De tre döttrarna Jonatan Granqvist - namnet inbjöd till både respekt och vördnad - var en av Stockholms mest framgångsrika bankirer med eget bankpalats på Hamngatan och flera mindre kontor i Uppsala,…

Klicka här för att läsa hela »

De utvalda

Sara Kyreman

Jag heter Viola Bengtsson och jag har nyligen fyllt tretton år, och jag vet att jag ska dö snart. Innan jag dör vill jag berätta hur det kommer sig att en frisk tjej som jag helt plötsligt börjat…

Klicka här för att läsa hela »

Sjukhusdemonen

Benny Kalén

Hoffa springer med sprängande lungor så fort han kan nedför den dunkla kulvertgången. Längre fram till höger ser han den branta sidogången upp mot obduktionshuset och lyckas hitta mer kraft i stegen.…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren