Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Sanningen om Deqa Muhammad del 2

Deqa slår upp ögonen, hon måste ha slumrat till så som regnet föll, Hon vänder sig på rygg och hör efter läget med sin mamma, de håller på med att servera middag. Hon sliter sig från sängen och går mot dörren.

Hon känner av en diffuse och stickande smärta av lägre grad i höger handled, en känsla i hennes egen uttryck rörlig, brinnande, osynlig armband. Märkligt tänker hon, Mycket märkligt.

Deqa går in köket och drar fram en haklapp ur lådan, "Men du vi har det här, sätt dig och ät lite vet

jag." Säger Shukri i medlidande ton. "Tack jag är inte hungrig nu, men jag tar gärna sen."

"Du ser att må bättre." Fortsätter Shukri, "Du har ju varit sängliggande ett par veckor, din bror och

syster har sagt att det rör sig om psykisk sjukdom och att de ska hjälpa dig att få hjälp."

Deqa tittar förvånad på Shukri, "jag går och sträcker mig och läser lite i soffan en stund, är det något

jag kan hjälpa till med innan?" Shukri tänker efter. "Kan du ta fram hennes medicin bara så klara vi oss, det kom en ny rulle i fredags."

Deqa går till rummet, på hyllan ligger en massa saker oredd, ett jobb till imorgon tänker hon.

Hon lägger märke till ny insatt medicin, och letar fram mammans journal för vidare information.


"Betapred 0,5 mg 2x 08:00 20:00" läser hon. Märkliga val av tider för en stresshormon , det skulle också förklara hennes sömnstörning, tänker hon.

Deqa bläddrar vidare i journalen. " och ingenstans står det om någon förundersökning så himla typiskt." Suckar hon högt för sig själv.

Deqa lägger fram medicinen, hon plockar upp en tablett Betapred och låter den lösa upp i en liten

plast mugg innan hon ställer den i en bricka med resten. "Skukri, säg till om det är något mer."

"Ok, tack snälla."

"Glöm inte bort att kolla med hennes blodsocker nivå!" Ropar Deqa från vardagsrummet.

"Jag har redan kollat!" Gapar Starlin tillbaka, "den ligger på 12,4."

"Oj, vi måste sänka den, hon får ju sin Betapred och ska dessutom äta nu." Deqa går och tar fram

snabbinsulin och hon justerar på 12E enligt ordinationen.

"Hej mamma du ska få en sticka i magen." säger Deqa och kramar om hennes mamma innan hon drar

upp tröjan för att sticka, "så där, vad duktig du är." Hon går sedan och noterar i en pärm.


Tjerna kommer ut och ska precis byta om, "Vi har lagt henne nu, hon åt och drack bra, hon har haft

lös avföring så det kan vara bra att avvakta med laktulos imorgon." Säger Skukri , de tar på sig

skorna, går och låser efter sig.

Studerande, gillar att skriva inte om mig själv... Förövrigt: Backed upp, witnessed from above. Not fearing the Creation, but the Creator.
Farhiya är medlem sedan 2019 Farhiya har 51 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren