Farhiya

Farhiya

Studerande, gillar att skriva inte om mig själv...
Förövrigt: Backed upp, witnessed from above. Not fearing the Creation, but the Creator.

Publicerade verk: 51
Medlem sedan: 2019
Författarens länk

Författarens noveller:

Sanningen om Deqa Muhammad del 2

Farhiya

Deqa slår upp ögonen, hon måste ha slumrat till så som regnet föll, Hon vänder sig på rygg och hör efter läget med sin mamma, de håller på med att servera middag. Hon sliter sig från sängen…

Klicka här för att läsa hela »

Sanningen om Deqa Muhammad

Farhiya

Deqa hade bestämt träff med tjejerna från mosken, de skulle gå över tafseer till kapitel 20 hos henne. Hon hade precis tid att plocka undan lite och tända rökelse, men hon kom på att det fattades…

Klicka här för att läsa hela »

Exorcism del 7

Farhiya

Hon hör ljuded av nycklel som sätts in och vrids i låset, hon lägger in brevet i kuveret och drar väskan snabbt intill väggen under ett fönster och tittar efter. Kanske är det hemtjänsten, tänker…

Klicka här för att läsa hela »

Exorcism del 6

Farhiya

"Hallå vakna, du kan inte sova bort dagen fattarduva" säger en muckarduva. Nej, det var ingen duva utan Deqas bror som ryckte till Deqa för att väcka henne. "Vad, när kom jag hit, har det hänt mamma…

Klicka här för att läsa hela »

Exorcism del 5

Farhiya

Hon går in. Det ser inte ut som någon har gått in hit på ett bra tag tänker Deqa, inte ens en katt. Som dammet ligger över golv och tak, inga spår att de tog denna väg och kvinnan från gatan…

Klicka här för att läsa hela »

Black smoke 44

Farhiya

Has the story reached you? The Angel said, "stay here, Allah will speak to you!" Then He brought me back to Earth, I wanted back to heaven. I didn't understand, the Angel insisted and left me there. Then…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Predik

Farhiya

Go and do sleep and awake take and plan plan against a friend of Allah no no no you do not will except that Allah wills sitt down on the chair or better yet lay down disgraced

Klicka här för att läsa hela »

Svengelska

Farhiya

Ur Dagen drar Han natten ur natten dagen Avlägsnar levande från döda döda från levande What happens to the seed sown in the ground your hands cannot make it grow Look up and hold your stare do you…

Klicka här för att läsa hela »

In my coffee

Farhiya

Blueberries and trolls are late in the game Protections comes only from Allah and none of you can except that Allah wills. I am having smashed blueberries in my coffee see how that taste, blueberries…

Klicka här för att läsa hela »

Old africa 17 Y 15

Farhiya

A Y in the clouds shaped africa into 3 getting B-tween west Y east Y and Y South 337 99

Klicka här för att läsa hela »

Elände i repris

Farhiya

När 17 styr går det bara åt vänster till midnatt Isa som Muse och Haruun, Ibrahim och hans bror Lut, Yusuf och Ya'quub, Idiris och Kungarna i generation, Det vill säga Da'ud och hans son Suleyman...…

Klicka här för att läsa hela »

Elände i repris 16-07-2019 13:08:54

Farhiya

När 17 styr går det bara åt vänster till midnatt Isa som Muse och Haruun, Ibrahim och hans bror Lut, Yusuf och Ya'quub, Idiris och Kungarna i generation, Det vill säga Da'ud och hans son Suleyman...…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren