Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Exorcism del 5

Hon går in. Det ser inte ut som någon har gått in hit på ett bra tag tänker Deqa, inte ens en katt.

Som dammet ligger över golv och tak, inga spår att de tog denna väg och kvinnan från gatan måste ha sett fel.

Deqa går ut och möts av kvinnan som står och väntar på henne innanför grindarna, "du kommer för sent!" säger hon med sin hesa röst samtidigt som hon pekar beskyllande på Deqa.
"För sent?" frågar Deqa förvånad, " ja, han tog hit barnen för två år sedan i 2013."

Deqa vet inte vad hon ska tro annat än att kvinnan måste vara galen, "tack för hjälpen, jag klarar mig." säger Deqa för att skaka av henne.

"Det du såg var ett repris av händelsen..." forsätter kvinnan att säga som nu står ansikte mot ansikte mot Deqa. "Någon har betalat honom att offra barnen för svart magi mot dig."

Kvinnan går in i huset och Deqa följer efter och båda stannar till vid ett sophög , kvinnan böjer sig ner och börjar att rota i högen, "titta här!" säger hon och drar ut ett litet rött sko mitt bland allt, "känner du inte igen den?" frågar hon arg medans hon viftar med den som om hon tänker kasta den på Deqa.
Deqa tttar på skon och svett börjar rinna på henne, "var är den andra ?" är allt hon får ur sig.
Kvinnan böjer sig ner bland sophögen och böjar att rota igen.

"Den finns inte här, han måste ha tagit den." Säger kvinnan efter en tankegång, "du såg händelsen efter din behandling." forsätter kvinnan att berätta.

"Det händer ibland när man skakar om en lagt trolldom." Deqa står som spikad och lyssnar häpet på kvinnan som fortsätter, "du kan inte få tillbaka barnen de har gått, allt du behöver tänka på är att forsätta med din behandling och låsa upp det de har låst för dig insha Allah."

Kvinnan ställer sig upp och går, "vänta, vem eller vilka har låst mig?" skriker Deqa efter kvinnan som stannar upp och vänder om, "många vill dig illa, och lika många vill dig väl, du är en stjärna sent för lysa upp i mörket."
"vakna nu!"

Studerande, gillar att skriva inte om mig själv... Förövrigt: Backed upp, witnessed from above. Not fearing the Creation, but the Creator.
Farhiya är medlem sedan 2019 Farhiya har 51 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren