Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Exorcism del 6

"Hallå vakna, du kan inte sova bort dagen fattarduva" säger en muckarduva. Nej, det var ingen duva utan Deqas bror som ryckte till Deqa för att väcka henne.

"Vad, när kom jag hit, har det hänt mamma något?" frågar hon förtvivlad. "Du kom för en månad sen och mamma mår lite sämre."

Deqa springer bort till ett närliggande rum och där ligger hon, hennes mamma och Deqa kramar om henne och stryker lätt på hennes svullna kind.

"Väck henne inte, vi har precis lagt henne." säger deqas bror irriterad vid dörren. "jag har saknat henne så mycket." Svarar Deqa som försvar.

"Men ärligt, varför minns jag inte när jag kom hit?" Undrar Deqa vidare. "du kom hit för att jag bad dig, mamma blev sämmre och jag klarar inte av henne själv.

Säger hennes bror otåligt irriteread och vill helst slippa svara på Deqas frågor. "Men jag kan inte ha sagt up mig från jobbet, och vad hände med min lägenhet, varför minns jag inte?!

"Snälla kan vi inte ta det en annan gång, jag har inte tid nu jag måste gå." Säger hennes bror, han ställer sig upp tar sin jacka i hand och går ut.

"Att tappa bort en hel månads minnen är lite mycket." säger hon för sig själv, hon går bort till rummet bredvid och hittar en stor väska som fortfarande står ouppackad.

Hon minns inte koden till väskan, hon ställer sig upp och går till köket för att koka sig kaffe. Hon tar sig en kopp till rummet och sätter sig ner vid väskan,

hon tar en klunk och funderar, hon ställer koppen på ett bord och drar till sig väskan. Hon provar en kod, 322. "skull and bones!" säger hon högt och väskan öppnas.

Det var inte mycket i väskan som hon hade trott, några böcker, en labbjacka, stetoskop, reflexhammare ett par blåa arbetskor och ett adresserad kuvert.

Hon tar upp kuvertet, och det står att läsa : "From the ministry of education, Strada Piata Mare 17 Buchuresti." Hon river kuveret och tar sin kopp i ena handen och brevet i den andra.

"Dear Miss Deqa, we inform you that your license will not be ready for another month maybe more.
It's difficult to say much at this moment because the committee of the university is still in a disagreement concerning your licence exam.

Maybe you will have to retake it, I don't know, I know you have a copy that you passed, but if the committee cannot agree, I really don't know what to tell you at this moment.

I will inform you about any changes as soon as I have any, don't worry everything will be ok.
Secretary of Ministry of Education. /Buchuresti."

Studerande, gillar att skriva inte om mig själv... Förövrigt: Backed upp, witnessed from above. Not fearing the Creation, but the Creator.
Farhiya är medlem sedan 2019 Farhiya har 51 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren