Övernaturliga noveller - Sida 9

Den mörka byn

Cecilia Ridderborg

Eric vaknade på kvällen av en obehaglig känsla och sträckte på sig stort. De smakade illa i hans mun. Han såg sig omkring i rummet. Han hade ingen känsla av att han gillade rummet precis som tidigare.…

Klicka här för att läsa hela »

Tisdag

Sagokungen

Jag hatar tisdagar. Ingen särskild orsak, men de gångerna något går snett i mitt liv så är det på en tisdag. Allt ifrån att få parkeringsböter till insjuknande i influensa, alltid en tisdag.…

Klicka här för att läsa hela »

Bänkad

Sofie

Thilary hade hört rykten om att de skulle samla en ny specialgrupp för att bekämpa Aylzrerret, en stor best som normalt har hållit sig till den mörka skogen som man gjorde bäst i att inte närma…

Klicka här för att läsa hela »

Samtal från Döden

Karina Lindblad

- Riiiiiiiiiiiiing! (Klick) - ”Jag är inte hemma. Vänta på pipet och säg vem du är.” - Hallå? Du vet inte vem jag är men jag vet vem du är… Så gör dig beredd att åka, kom som du är.…

Klicka här för att läsa hela »

Ljus

Daniel

Hon kunde inte se. Kunde inte höra. Kunde inte tala eller känna något som gav henne ett tecken på liv. Hon var fångad i mörkret och det sög musten ur henne. Hennes annars så glada och muntra stämning…

Klicka här för att läsa hela »

Den mörka sänkan

Tindra

Från att ha tultat fram genom lummiga dalar, till att marschera genom snåriga terränger och att till sist att irra runt i en sänka utan slut. Det var inte så hon hade tänkt sitt liv skulle sluta.…

Klicka här för att läsa hela »

En novell om dödligheten

Annemarielle

Dödligheten, säger du... Det var det ingen som sa. Aldrig var det någon som sa någonting om dödligheten. Förrän nu. Nu plötsligt talades det vitt och brett om det obegripliga dödliga; om det…

Klicka här för att läsa hela »

Vaken dröm

Erik Niklas Ström

Jag, Herrn Arthur Sterling skriver detta dokument i hopp om att det en dag kan hjälpa andra att undvika samma misstag som jag. Om du inte tror på vad du kommer läsa i denna text så klandrar jag dig…

Klicka här för att läsa hela »

Hänryckelsen

Love E.

Januari 9, 1827 I den sena kvällstimmen blev jag åskådare för något som verkade mycket groteskt och ofredande till sin natur. Kanske det var för det dåliga ägget jag åt men säkerligen kan min…

Klicka här för att läsa hela »

Djävulsmyren

Niklas Kindström

Jag lärde känna gamle Eskil sommaren 2001 i samband med att jag hyrde en stuga vid Mistviken vid Storsjön söder om Öster-sund. Jag hade på kort tid drabbats av en serie förluster och bak-slag i…

Klicka här för att läsa hela »

Signaturen

Per Skoglund Larsson

Felicia ligger i sjukhussängen nerbäddad med en gul filt med ett tomt glas på bordet bredvid. Mitt i det lugna rummet sitter Felicias storasyster Julia med en modetidning och ett glas bubbelvatten.…

Klicka här för att läsa hela »

Trans.

Bo Grapenskog

Trans. Man hade hört talas om denne Peter Viberg som kallades för ett trans- medium. Han kunde höra visdomens röst ända från tio tusen år tillbaka. När han försattes i trans blev han Seemor,…

Klicka här för att läsa hela »

MANNEN MED HÄSTEN

Bo Grapenskog

EN "LÅNAD" HÄST BLIR TILL ETT LITET MYSTERIUM MANNEN MED HÄSTEN Erik tittade ut genom fönstret det var kolmörkt ute och han hörde hur vinden ven kring knutarna. Han ryste till av tanken att vara…

Klicka här för att läsa hela »

MÖRKRETS VÄSEN SKOLAS TILL LUMINARIUM (LJUSET)

Bo Grapenskog

MÖRKRETS VÄSEN SKOLAS TILL LUMINARIUM (LJUSET) Klockan närmade sig tolv och ögonlocken kändes mycket tunga. Dagen hade varit lång och en ny dag väntade med andra uppgifter. - Att man ska behöva…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta Övernaturliganovellerna:

Ett femöres mynts äventyr

Bo Grapenskog

Novell: Ett FEMÖRES MYNTS ÄVENTYR. Förord: En femöring var ett mynt som vi inte har idag för det är inte mycket värt idag. Men förr var fem öre ganska så mycket för ett barn. Men tiderna förändras,…

Klicka här för att läsa hela »

Den violetta bubblan

Fredrik Nordström

Mörkret, lidandet och sjukligheten i livet föds ur de dunklaste djupen av vansinnets bottenlösa hav och uppenbarar sig i tragikens mångfacetterade former, iklädandes de fasansfullaste skepnader,…

Klicka här för att läsa hela »

Avgrunden

Erik Sundin

Det var sommaren 2013 en Måndagsförmiddag och jag hade just käkat frukost och druckit mitt alltid lika viktiga och välbehövliga kaffe. Jag hade semester och hade inga tider att passa. Ingenting var…

Klicka här för att läsa hela »

De tre döttrarna

Hans Öjmyr

De tre döttrarna Jonatan Granqvist - namnet inbjöd till både respekt och vördnad - var en av Stockholms mest framgångsrika bankirer med eget bankpalats på Hamngatan och flera mindre kontor i Uppsala,…

Klicka här för att läsa hela »

De utvalda

Sara Kyreman

Jag heter Viola Bengtsson och jag har nyligen fyllt tretton år, och jag vet att jag ska dö snart. Innan jag dör vill jag berätta hur det kommer sig att en frisk tjej som jag helt plötsligt börjat…

Klicka här för att läsa hela »

Sjukhusdemonen

Benny Kalén

Hoffa springer med sprängande lungor så fort han kan nedför den dunkla kulvertgången. Längre fram till höger ser han den branta sidogången upp mot obduktionshuset och lyckas hitta mer kraft i stegen.…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren